Stallvänliga naglar

Försov mig imorse så fick skynda mig för att hinna ta ut hundarna, ge dem frukost och fixa mig. Upptäckte att mitt hår var skitflottigt i hårbotten och ner en bit fast jag duschade igår innan jag gick och la mig, vårt nya balsam funkar inte alls på mitt hår. Men jag hann inte duscha så fick köra på en klassisk emergency ponytail.

Idag var det en uppfödare av Pinscher och Dvärgpinscher i skolan som pratade om hur det var att ha en kennel och det var rätt intressant, fast det blev rätt mycket svammel. Men man fick lite större koll och det känns bra eftersom jag ska ha en kennel själv i framtiden, men en liten sådan. Den här tjejen hade nu 13 hundar, och det tyckte hon var lite. Hon brukade vara uppe i 25 och det skulle jag aldrig ha. Jag vill ha tid för var och en av mina hundar, så man kan träna och ha kvalitetstid solo. Och mina hundar ska bo inne.

Efter lunch gick vi igenom några begrepp inom "kennelvärlden" och sen var det inte så mycket mer. När jag kom hem tog jag det lugnt ett tag sen tog jag en iskall med härlig promenad med hundarna och varje gång vi mötte en hund kortade jag helt enkelt upp dem och bara gick. Funkar så mycket bättre än att hålla på tragla med distraktion. Arach gick jättebra idag, han blir bara bättre och bättre i koppel.

När jag kom hem satt jag och taggade Gran Canaria en stund med familjen, sen bestämde jag mig för att göra mina naglar stallvänliga. Så byebye långa, snygga naglar. Nu är dem korta och tråkiga. Men det funkar inte att ha långa naglar när man håller på med hästar, vet inte hur många gånger jag brutit naglarna så blodet sprutat när jag sadlat och spänt gjorden, eller fixat stiglädren.
Och på tal om stall, imorgon ska jag fixa en "hästhylla" i garderoben om jag bara har väskor och sånt i, så jag kan ha ridkläder och grejer i den. Måste köpa skor, alla mina ridskor är för små. Men det får vänta tills jag kommer hem från GC.

Imorgon efter skolan ska jag och Vicky på stan och köpa skor och annat smått och gott till resan, och sen käkar vi ute.
På onsdag ska jag till Filippa, och denna gång ska jag rida så vi lär känna varandra ännu mer, och inte bara från marken. Jag tror vi kommer passa ihop, jag och Filippa. Hon är väldigt snäll och lugn, men låååångt ifrån tråkig. Men jag ska inte säga för mycket, har bara ridit henne en gång och det tar ju ett tag innan man "kommer in" i en ny häst.

Nej, nu har hundarna lagt sig tillrätta i sängen så jag ska följa deras exempel!

Kommentarer:

1 Sandra:

Vilken härlig bild! :)

Kommentera här: