We're taking the train

Det har varit ett par riktigt sega dagar nu. Igårkväll fick Arach leka med Kia en stund och på hemvägen körde vi lite lydnad, och idag har det åskat som bara fan och jag vet inte om jag litar på vädret tillräckligt för att ge mig ut på nån längre sväng. Smilla har varit helnervig och först nu har hon lugnat sig och ligger och vilar. Arach reagerar väldigt lite på åska sålänge han är inomhus, vilket är väldigt skönt.
 
Imorgon klockan 07.30 har vi operationstid, Ingegerd skjutsar dit och hem. Väldigt skönt, då jag var lite orolig hur vi skulle ta oss hem men det ordnade sig.
 
Och nästa sommar ska jag och M eventuellt tågluffa! Hoppas verkligen att det blir av, skulle vara grymt. Då åker vi från Sverige till Köpenhamn, Belgien, England, Frankrike och sen avslutar vi med 5 dagars Ozorafestival. Då bor vi på hostels i London och Paris, sover på station i Belgien då vi bara passerar där under knappt ett dygn. Man lär tänka primitivt, och hostels kan man bo på väldigt billigt. Under Ozora bor vi i tält, såklart.
Jag ville ju tågluffa i UK men jag blev så himla sugen på Paris när jag såg hur enkelt det var att ta tåget dit så jag får nöja mig med England - men det blir bra det också. Jag har ingen aning om vad M har för intresse i Frankrike och England, men hon är en trogen vän och eftersom jag gick med på Ozora så följer hon med på vad det än är för ställen jag vill åka till. Jag älskar den tjejen! Och snäll som jag är så byter vi tåg i Belgien istället för Nederländerna så eventuellt vi kan åka och hälsa på nån uppfödare av Malinois inför M's framtida import.
 
Jag taggar ihjäl mig här, jag har alltid drömt om att tågluffa! Nu jävlar lär det bli av också, dags att börja lägga ihop en resebudget.
 

Kommentarer:

1 Mandana Veysi:

Taggad!!!
får kolla upp lite mallekennlar så vi kanske kan ta en tripp till någon och se vad de har för monsterhundar. :)

Svar: Jag håller på kolla upp centrala vandrarhem i London och Paris, jag tänkte att vi tar typ 3-4 nätter i Paris och stannar lite längre i London då jag gärna besöker två museum där - Sherlock Holmes och Madame Tussaudes, ett vaxmuseum. Jag hatar dockor men det är min enda chans att få peta på Johnny Depp, haha!Sen ska vi som sagt kolla upp lite kennlar, tyvärr lär vi ta den som är närmast stationen då det bara blir att passera Belgien under dagen, sen tar vi nattåg så vi är kommer till gränsen mot Frankrike på morgonen.
Kortet kostar runt 3000 för 22 dagar, boendet blir några tusen och sen lär vi ha en del pengar till nöje och käk, men vi får prata mer sen när vi ses! Det krävs ju en del planering :)

2 Sandra:

Nu blir ju jag naturligtvis superintresserad. Vad är det för Mallekennel ni skall hälsa på? Jag har ju lite koll :) Vet också att mina uppfödare varit världen över och besökt olika ställen men sagt att de utländska mallarna tyvärr ofta varit en besvikelse. Kul med tågluff!!

3 Mandana Veysi:

Låter fint de, somsagt ja är på om vi drar på Ozora då det är det jag verkligen verkligen vill. Och ta en runda i London/Frankriket är bara ett + i kanten för min del ;) Usssch, vaxdockor är jag jätterädd för efter att jag såg Waxhouse eller vad filmen heter. Haha får hålla dig i handen. Vi pratar mer om det när vi ses. Ohja det krävs planering!

Kommentera här: