Peace&Love 29/6 2012

 
Helt otroligt.
Vi kom dit vid 12.00, då virrade vi runt vid campingen i jakt på incheckning. Det tog en stund men tillslut hittade vi rätt och när vi fått våra band gick vi mot festivalområdet, och det tog sin lilla tid. Vi stannade vid OK för att gå på toa i hopp om att slippa bajamajorna men då hade dom ställt två stycken utanför, yey. Träffade på en kille där som vi pratade lite med och sen gick vi till insläppet för festivalområdet. När vi kom var det rätt dött, så vi gick runt och lokaliserade scenerna, vart det fanns toaletter och sånt, skrev på några namninsamlingar och sen satte  vi oss och tog det lugnt ett tag. Vi lämnade området, varför vet jag inte, och satte oss vid en lekpark och deppade lite för att alla hade så roligt med alkohol och vi var utan, men sen när vi gick tillbaka så märkte vi rätt fort att vi kunde ha roligt ändå. Vi lyssnade på Rebecka och Fiona som hade börjat spela då, och nog var det ös, men vi stod utanför staketet och där var det inte lika mycket fart. Efter ett tag började man bli slut i öronen eftersom dom hade sån sjukt jobbig röst och musiken lät likadan hela tiden, så vi gick och letade efter ett matställe där dom hade veganmat, och efter mycket om och med hittade vi en vagn där dom gjorde Smålandsrullar. Mandana var nöjd så jag gick och köpte en thaibox som hade jätteäckliga nudlar, men kycklingen och vårrullarna var goda iallafall. När vi satt och åt kom det fram några från RFSU och ville ställa några frågor, och visst tänkte vi. "Kan man ha klamydia utan att veta om det?" "Ja." "Bra, här får ni några kondomer." Haha, tackar tackar. Strax därefter kom det några andra med ett formulär med frågor som vi skrev på, och som tack för det fick vi en P&L vattenflaska, öronproppar, en putsduk till mobilen och en vanlig putsduk.
 
Vi lyssnade på Billy Idol, som var helt värdelös live och när jag tröttnade på att bli torrjuckad på bakifrån av en kärring så gick vi därifrån och la oss och tog en stödvila på gräsmattan eftersom alla soffor, hängmattor och sängar var upptagna.
Efter ett tag var det dags för Melissa Horn, vid det laget var vi båda så trötta så vi satt på kanten och lyssnade på 4 låtar, sen började vi röra oss tillbaka till scenen där Kent skulle spela. Påväg dit stannade vi vid scenen där Bloc Party körde sitt race, och jäääääävlar vad grymma dom var! Man blev alldeles till sig, jag har aldrig hört dom förr men dom var helt fantastiska.
 
Sen, mina damer och herrar, var det dags för det vi väntat på i tolv jävla timmar. Vi tog plats, pratade med våra medmänniskor, rökte, satt ner, stod upp, rökte, pratade, skrattade. Sen körde dom igång och Mandana grät som ett litet barn, och det var helt otroligt! Bästa live-uppträdandet jag sett. Det började spöregna och ändå var det ett sånt jävla ös och vi sjöng, hoppade och dansade i 1½ timme i spöregnet. Alltså det går inte att förklara, det var så sjukt underbart. Kent är verkligen ett awesome band, och jag blev verkligen glatt överraskad över hur bra dom är live. Det var verkligen inte sista gången!
 
Vi kom hem klockan 05.00 imorse, genomfrusna, blöta men sjukt lyckliga! Möttes av två glada banditer som gärna ställde upp som sängvärmare och det tog inte lång tid innan jag var varm nog att sova, och idag är en luuugn dag. Mina fötter är så ömma, Mandana dödade min tå med sina Dr Martens, mina axlar är av och min rygg gör så ont. Men det var så jävla värt det!
 
Det var lite snabbdraget, orkar inte detaljera allt vi gjorde men jag lovar, det var helt klart en av dom bästa dagarna i mitt liv, och att jag delade den med bästa gör ju inte saken sämre direkt.
 
 

Kommentera här: