Dagen.

Klockan 08.30 var jag och Smilla i skolan för att jag skulle skriva prov, gick jättebra och jag kände mig säker på alla frågor. Efter det satt jag och pratade lite med några andra som var tidiga och halv 10 kom resten av gänget. Vi förberedde lite på torget och sen tränades det, vi åt lunch och tränade lite till. Sen gick jag, Johanna och Mandana till gävleborgs Zoo för att hämta sponsorpriserna och klockan 12 kickade tävlingen igång. Det regnade konstant, det var iskallt och efter att ha varit ute i regnet i 2 timmar var jag rätt säker på att det skulle gå åt pipsvängen för mig och Smilla. Vi startade som nummer 6 och var dyngsura och kalla men vi kammade hem segern med 151,5 poäng!

Jag är så stolt över henne, apportbocken klarade hon så himla fint och vi fick en 9a på det - helt oväntat! Vi fick även ett bonuspris för bäst samarbete och trots flera timmar ute i kylan så är jag alldeles varm inombords, min fina lilla tjej var så duktig trots att hon slarvade på både ställandet och läggandet.
Efteråt kom det fram en man som ville prata Aussie, han var intresserad av rasen och hade funderingar på att skaffa en så jag berättade lite om den och sa även att även utan tävlingsambitioner kan rasen vara helt rätt. Det var ett trevligt avslut och jag berättar mer än gärna om Aussien för folk som är intresserade.

Mandana och Izor blev inte placerade men deras linförighet var galet snygg och Iz har verkligen framtiden för sig. Dom kommer bli svårslagna när dom väl får koll på läget och han kan nog komma hur långt som helst.

Helt klart en bra dag, både jag och Smilla är helt slut i både kropp och knopp. En långpromenad och ett träningspass med Arach väntar innan jag får slänga mig på soffan, och imorgon är jag ledig, tack och lov.

Kommentera här: