Adventures

När jag blev alldeles för tung i huvudet av allt antecknande och skrivande så drog jag och hundarna ut på äventyr. Tänkte gå mot Rullsand men stannade innan bron och skulle gå ner till en liten strandremsa där jag brukar stanna och låta Arach dricka under våra cykelturer. Saken är den att jag gick ner via fel stig, så vi hamnade en bit bort, och för att ta oss till det rätta stället gick vi längst kanten vid vattnet, och där fick hundarna verkligen träna kroppskontroll! Uppdragna båtar som satt fast i linor i träden, bryggor, omkullfallna träd och mer därtill, plus sten och rejäla ojämnheter i marken. Dem hade så himla roligt, far omkring som dårar, klättrade, balanserade, badade, sprang och verkligen njöt av omgivningen och vädret. Det var lite klurigare för mig att ta mig fram, men det gick det också. När det blev lite öppnare körde vi lite vattenapportering och innan vi gick vidare lekte dem som bara banditer kan. 
 
För att krydda promenaden ytterligare gick vi igenom skogen hem, först på ena sidan av vägen, sen gick vi över och kom till "vår" skog. Var ute i drygt 2 timmar och dem var mer än nöjda när vi kom hem.
 
Vi hade jätteroligt alla 3 och det ska definivt göras om, ett riktigt kanonsätt att träna kroppskontroll.
 

Kommentera här: