Plugglördag

Lördag, solen skiner, och jag pluggar. Håller på med labrapporten om beteendestudien jag gjorde på änder och hundar, ska skriva det jag kan men har fortfarande en timme kvar att spendera på att studera änderna. Men har skrivit en del redan och har en del kvar, så sen kan jag väl i princip bara lägga in sista timmen och sen skriva slutsatser. Det är ju en månad kvar innan allt ska vara inne innan det är kört så det går nog bra. Är inte pepp på att se mina betyg när jag slutar tvåan, men det har varit ett ruttet jävla år så jag orkar inte gå och ha ångest över det. Nu prioriterar jag dem uppgifter jag vet att jag kan få klara och lämna in istället för att bli fast med något och sen får jag inte in någonting istället. Och det är som det är, finns inte så mycket att göra åt saken nu. Det löser sig förhoppningsvis ändå.
 
Ska försöka bli klar så fort som möjligt då jag måste anteckna massa grejer inför provet om anatomi och fysiologi som jag missade när jag var i England, så jag kan göra provet efter praktiken. Men jag hoppas att jag och hundarna hinner hitta på något roligt idag också, vet inte riktigt vad än. Igår var vi nere vid älven och härjade, vårkänslorna spirar i banditerna nu, speciellt hos Arach som har ständig knäck i öronen och är lite kaputt i huvudet i allmänhet. Hoppas det ger sig snart, spyr galla över hunden snart.
 
Men, back to business!
 
 

Kommentera här: