Torsdag, fredag och lördag

I torsdags åkte vi ut till Valbo där vi mötte Vicky och Emil, och jag spenderade mitt presentkort på KICKS. En eyeliner, ansiktskräm och ett sugar crush nagellack fick följa med hem. Vi kikade lite på Media Markt men jag kan inte hänga deras mellandagsrea i julgranen, kameran jag vill ha kostade mer nu än vad den gjorde när jag kollade för några veckor sen. När alla kände sig nöjda åkte vi in mot Gävle där vi först köpte biljetter till Hunger Games: Catching fire (ja, jag och Jake såg den förra veckan också men den är så jävla bra!) och sen käkade vi på Monroe's i väntan på bion. Den var lika bra den här gången och jag längtar tills Hunger Games: Mockingjay kommer ut.
Efter bion åkte vi hem och tog ut hundarna, sen blev det sängläge för min del medan Jake gjorde klart sitt bloggarbete för projektet han jobbar med nu.
 
Igår snöade det när jag vaknade och det låg till och med snö på marken. Total myskänsla! Tvingade upp Jake och lyckades få med honom på en skogspromenad, inte illa måste jag säga. Hundarna var lika glada som jag över snön och det blev en promenad på 2 timmar med avbrott för uppletande. Det märks på Arach att han bara gått och skrotat ett tag, han drar igång till 190 och sen blir det liksom kortslutning. Några skick fixade han helt okej, men överlag så gick han rätt dåligt. Men det är mitt fel, nu börjar vi komma igång igen så snart är han nere på lagom nivå i träningen igen. Smilla som inte är speciellt föremålsintresserade rusade in på skick, saktade ner för att nosa runt lite innan hon började leta men hon hittade objektet varje gång förutom sist gången då varken hundarna eller vi hittade bollen så där rök Arachs favoritboll som han haft i flera år. Typiskt hundar, hade de bara aktiverat spårnäsan så hade bollen följt med hem men det var tydligen alldeles för mycket annat intressant på den ängen.
 
Idag har vi inget speciellt planerat, jag har funderingar på att kanske baka de där pepparkakorna som inte blivit av än, degen står i kylen och bara väntar på att komma till användning. En långpromenad till stranden känns lockande, frågan är bara om jag lyckas få med Jake på den idén. Den som lever får se!  
 
Snön försvann över natten så nu är det grönt igen. Eftersom jag inte hunnit ta några snöbiler så får det bli en sommarbild från stranden. Ja, jag är skitdålig på att ta nya bilder, jag ska skärpa mig.

Kommentera här: