Tigerns ränder går aldrig ur

För ganska precis 2 år sedan blev Smilla attackerad utav en kamphundsblandning. Skadorna var enorma och jag visste inte om hon skulle överleva eller inte då dem fysiska skadorna orsakade en infektion som spreds inne i kroppen. Hunden slet sönder bogen på henne och huden slets loss från muskler och vävnad. Jag minns det som igår när veterinären sa till mig "Tycker du att det ser illa ut?" "Ja" sa jag. Då tittade han på mig och sa "Ja, och det är 10 gånger värre innanför huden". Det var fruktansvärt, vad den hunden orsakade, och förstörde. Han förstörde min bombsäkra, trygga hund och även om dem fysiska skadorna läkte efter flertalet veterinärbesök, operationer och medicinkurer så är dem psykiska skadorna långt ifrån läkta. I 2 år har vi kämpat med hennes osäkerhet för andra hundar, i 2 år har vi kämpat för att kunna passera och vistas bland andra hundar utan att hon ska känna sig otrygg. Vi har kommit långt, otroligt långt, men vi har fortfarande en lång väg kvar att gå.
 
Jag anmälde aldrig händelsen, då dem sa att jag fick skylla mig själv för att jag känner hundens ägare. Saken är den att hunden nu har gjort det igen. Han har attackerat en Shih-tzu, som han faktiskt slet ansiktet av. Hunden är nu efterlyst och kommer avlivas när polisen får tag i honom, men jag mår så dåligt att dem inte tog detta på allvar för 2 år sedan. Då hade Shih-tzun fortfarande levt, och dennes ägare hade sluppit se sin hund på ansiktet avslitet. 
 
Jag hoppas och ber att dem hittar hunden så att dem kan avliva honom innan någon annan hund råkar ut för samma sak.
 
 
 

Kommentarer:

1 Alvida:

Fyfan livrädd att sånt ska hända... sjukt att de ska behöva hända sånna massiva skador innan en hund blir avlivad...

2 Jobus:

Vad jag får ont i magen av att läsa detta... :( Det är bara den farliga hundens ägares fel som tillåtit detta att ske. Förstår hur du tänker och känner... Men det är absolut bara den personens fel. Flera liv påverkats på ett fruktansvärt sätt... hoppas den människan aldrig får äga djur igen...
MVH

Kommentera här: