Fjärren och backa istället för högerhandling

Jag är fortfarande sjuk, blir så himla less! Jag hostar och nyser om vartannat, har ont i hals, huvud och så har min näsa drabbats av läckage. På grund av detta så blir det dåligt med långpromenader men vi försöker kompromissa och träna lite extra istället. Men jag vill ju promenera, så jag hoppas den här förkylningen kan dra vidare snart.
 
Vi håller iallafall på att träna backa och så har vi börjat träna fjärren. Dock har vi stött på ett problem, och det är mina sjukt närgågna hundar. Herregud alltså, noll stadga i stanna kvar och för varje "sitt" "ligg" eller "stå" så lyckades dem verkligen smyga närmare. Faktum är att de mestadels inte ens har vett att smyga utan de bara köttar på framåt. Frustrationen bara bubblar men problem är till för att lösas så vi ska nog få fason på detta. Angående låsa fram/bakben så har jag knappt funderat på det eftersom vi bara tränar detta för skojs skull (och för att drömma lite om högre klasser i lydnad, heh) men jag känner att om jag ska fundera på det så vill jag först få fram stadgan i det hela så att vi slipper den här transporteringen mellan varje kommando. Det är ju rätt självklart att det är svårt att låsa båda fram och bakben när dem ständigt är i rörelse, liksom.
 
Vi tränar som sagt även backa, då menar jag backa i position på vänstersida. So far so good, vi använder oss av en vägg just nu för att få det rakt men själva backandet i sig är supersnyggt. Detta moment kommer i avancerad klass i rallyn och är bra mycker enklare än högerhandling så vi tog en paus med det och kör på med backandet nu. Högerhandling var ju fan så svårt, så jag måste hitta lite träningsinspiration och verkligen lägga upp den träningen ordentligt annars kommer det bara bli pannkaka av alltihop känner jag.
 
Förutom en sjuklig matte och hundträning så fck jag idag en kallelse till en gruppintervju på tisdag för att jobb jag sökt, så nu håller jag tummarna på en anställning!

Kommentera här: