Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Hittills så har jag faktiskt mest tittat på individen i helhet än att leta specifika egenskaper. Det beror väl kanske på att jag inte riktigt visste precis vad jag var ute efter när jag skaffade hund för 3 år sedan. Idag vet jag bättre, då jag sitter med en hund som uppfyller nästan alla krav jag har på en hund, rent egenskapsmässigt, och så har jag en som nästan är raka motsatsen till vad jag vill ha.
 
Jag vill ha en hund med tryck under tassarna, mycket attityd, will to please men gärna med en dos självständighet. Den måste besitta mod och vara mentalt tuff utan att det går överstyr. Inte reserverad, men gärna ointresserad utav främlingar. Kortfattat så är det vad jag vill se i min nästa hund, jag kan ju sitta här hela kvällen och rabbla upp önskvärda egenskaper men jag tror att jag fick med det viktigaste.
 
 
 
 

Kommentera här: