Rally är skoj!

Jag och Arach har börjat lite smått med rallylydnad, men eftersom jag är helt grön så läser jag mycket och försöker plugga in skyltarna så att det verkligen sitter i huvudet. Eftersom jag inte har några skyltar så är det viktigt att jag ändå har det i huvudet vad det är som ska göras så att det inte blir helt fel i slutändan. Jag har letat efter en bra momentbeskrivning men inte riktigt hittat någon som verkligen både visar och förklarar, men idag hittade jag faktiskt en jättebra video där momenten i nybörjarklass beskrivs och visas väldigt fint och tydligt.
 
 
 
Rallylydnad är nog en sport som passar oss alla tre, men jag har helt enkelt inte fått tummen ur röven och börjat träna men igår började jag och Arach med våra första rallymoment! Det var jätteroligt, om än lite klurigt att träna in sitt framför när han är så pass lydnadstränad som han är men han fattade galoppen rätt snabbt och för tillfället så är sitt framför typ det roligaste som finns! Att sitta när jag går runt honom i en cirkel resulterar nästan i att han vrider nacken av sig själv men han sitter stadigt i alla fall, duktig byracka. Så nu ska vi träna på och se om det blir någon rallyterv utav honom. 

Kommentarer:

1 Louise:

Åh vad kul! :)

Kommentera här: