Lite pilatesträning, Rotskärsrunda och städade jyckar

Efter morgonpromenaden fick hundarna varsitt pass med pilatesbollen i samband med frukosten. Det var ett tag sen sist så det blev lite enkla övningar för att hitta balansen igen och nu när båda är väldigt trygga med bollen så kan vi börja öka svårigheten på övningarna för att få ut mer av den fysiska träningen. Men jag måste köpa en större boll då den känns lite för liten, framförallt inför övningar där dem ska befinna sig på bollen med hela kroppen. Men den vi har duger fint för andra övningar så det kan vänta ett tag.
På eftermiddagen tog vi en långpromenad runt Rotskär då det slutade regna under några timmar. När vi kom hem åt jag och Jake middag innan jag tog itu med pälsar, tassar och klor. Jag skippade att bada dem då jag fick bort nästan all färg, och resten rasar nog av om några dagar men nu ser de fina och välvårdade ut igen, med lite extra vita strån här och där. Hundarna fick varsitt ben att gnaga på efteråt och snart ska dem få kvällsmat innan det är dags för sista promenaden.
 
Imorgon hoppas vi på att vädret är bättre då jag och Jake ska ut och käka i Sandviken med Vicky, Emil och Anna på kvällen så det skulle vara trevligt att ta en långpromenad och sen träna hundarna utomhus utan att bli genomblöt innan det är dags för oss att åka. Men vi får väl se hur det blir med den saken. 
 
 
 

Kommentera här: