Rallyträning, tävlingsförberedelser och stugmys!

Dagens rallyträning gick helt okej. Smilla presterar riktigt bra, jag är så nöjd med hennes framsteg i rallyn och det är så himla roligt. Arach är jätteduktig han också, det är skyltarna som är så himla intressanta så han går i princip fram till varje skylt så jag måste vara så noga med att hålla honom konstant uppmärksam på mig, vilket är lite klurigt då jag måste fokusera på skyltarna lika väl som på honom. Jag måste verkligen träna med massa grejer runt omkring så att han lär sig att ignorera skyltar/saker i närheten.
 
När vi tränat klart gick vi tillbaka till skolan och fixade med priserna inför tävlingen och gjorde klart allt så att alla vet vilka uppgifter de har på onsdag när det är dags. Vi har fått fina priser frn våra sponsorer och rosetterna vi beställt är jättefina. Jag älskar rosetter, de är så himla fint så jag hoppas så klart på att vi lyckas kamma hem en pallplats på onsdag.
 
Imorgon ska vi åka till vår stuga i Leksand. Den är renoverad och jättefin nu när vi fått nytt golv och tak, och en stor fin altan. Så i helgen ska vi måla och greja så den blir helt klar. Vi kommer vara där tills på söndag så jag vet två banditer som kommer vara överlyckliga. Bästa stället på jorden liksom. Det kommer bli bad, massor med rallyträning, härliga promenader i skogen och mys framför brasan utöver att fixa med målning och sånt i stugan. Mammas väninna följer också med, med sina två Japanese chinhanar och så kommer mammas faster och hennes man med deras två hundar, en mops och en schnauzerblandning. De bor i Leksand och har sin sommarstuga några kilometer från våran. De firar 51 år som gifta på söndag så de ska bjuda på middag. Det blir nog en bra helg det här!

Kommentera här: