Bra träningsdag och ny sele.

Dagens sökträning var väldigt trevlig och givande. Vi började med att göra iordning sökrutor och så fikades det medan vi väntade på att dofterna skulle lägga sig lite. Jag och H körde våra hundar i samma ruta och jag är väldigt nöjd över dagens uppletande! Arach jobbade på jättesnyggt, lite seg i starten och lite tveksam blev han emellanåt men han fixade det galant utan extra dirigering. Vi körde endast ett föremål åt gången men som jag skrivit innan så ska vi börja om lite från början så småningom för att kunna utöka med fler föremål och mer självständighet i sökarbetet. Smillas prestation var grym, med tanke på att hon egentligen inte har något föremålsintresse så tycker hon ändå att uppletande är riktigt roligt. Idag sökte hon av området så otroligt fint och metodiskt, hon tog lite tid på sig men det gör absolut ingenting för min del, hellre ett noggrant arbete än slarv. Jag fick påminna henne en gång när hon lämnade rutan och började söka av rutan bredvid, förutom det så skötte hon det otroligt snyggt och föremålet kom in till sist efter ett riktigt bra jobb från hennes sida. Medan H körde i rutan fick Arach köra en till vända utan ruta på andra sidan stigen, även där utan problem.
 
När alla var klara med sitt så avslutade vi dagen och gick tillbaka mot spårcentralen. Jag och H gick till parkeringen för att möta Lisa som var så snäll och kom med selen jag skulle köpa av henne till Smilla eftersom hennes sele verkligen sjunger på sista versen. Så jag fick selen och så fick jag hälsa på hennes nykomling, den Finska lapphundsvalpen Tosca. Helt bedårande, och Arach var väldigt nyfiken på lillan men hon tyckte han var lite otäck innan hon vågade sig fram och nosa genom burgallret. Arach fick några valppussar också, så han var nöjd. Därefter traskade vi till bussen och så åkte vi hem och hundarna har legat och snarkat sen vi kom hem strax efter kl 17.
 
Trött tjej visar upp sin nya sele

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Sötnos <3

Kommentera här: