Imorgon är det dags

Vilken otrolig skillnad det är på hundarna om man jämför när det är varmt och sen när det svalnat av. Smilla går och drar benen efter sig, är riktigt seg och inte alls på alerten när vi går våra promenader under dagtid. Det är nästan så jag blir orolig att hon är sjuk, men det motbevisas så fort solen gått ner och graderna sjunker. Igår kväll tog vi en långpromenad kl 22, de var 14 grader och hon var hur pigg som helst. Så det märks verkligen hur påverkad hon blir när man får det svart på vitt. 
Det måste vara skönt att ha värmetåliga hundar, men för min egen del så kvittar det egentligen eftersom jag är långt ifrån värmetålig själv. Det är självklart jobbigt att se hur påfrestande det är för Smilla men jag undviker allra helst dagens varmaste timmar ändå, så vi har ingenting emot att roa oss med icke-ansträngande grejer under dagarna och sen bege oss ut för träning och promenader på kvällarna. Men det ska ändå bli skönt när det blir kyligare så att man får mer tid till allt man vill göra utomhus, för på nätterna bör man sova lite också, inte bara motionera och träna hund.
 
Idag har vi varit lite produktiva i alla fall. Jag har städat och hundarna blev borstade och fick klorna klippta. Jag ska strax börja packa inför 4 dagar i Forsa och sen ska vi ta en längre sväng innan vi gör oss redo för kvällen. Det blir en tidig morgon för mig efter 4 lediga och riktigt slappa dagar. Skönt med lite tid att ladda om efter jobb så att man inte bara stressar från det ena till det andra.

Kommentera här: