Lattjo lajban och massa trams

Bra dag, trots sjukdom! Febern har i alla fall gått ner, nu är det bara ett tungt huvud, en rinnande näsa och en jobbig hosta som ska ge med sig. Jag pallrade mig till trafikskolan imorse och skrev några vägmärkestester och ett kunskapsprov, hade en lång körlektion och sen pluggade jag vidare i boken. Klockan 16 slutade vi för dagen så jag ringde pappa och frågade om han kunde komma med hundarna så jag kunde gå hem med dem (har ju världens bästa föräldrar så det är alltid någon som kommer med dem, precis som när jag jobbar så väntar nån med dem på tågstation så slipper jag först gå hem och sen gå ut igen. Två flugor i en smäll liksom). Så jag gick till Willys och köpte lite hundgodis för att träna lite på hemvägen. Hundarna anlände och vi hade så roligt på vägen hem.
Vi körde bland annat dag 2/100 på down n stay-utmaningen, dagens platsliggning blev på ett bord med störning av gulliga damer med rullatorer, cyklister och massor med fåglar. Nemas problemas sa banditos.
Sen blev det lattjo lajban för hela slanten. Spontan lydnadsträning, massa tricks och allmänt trams. Roligt hade vi och när vi väl kommit hem var min förkylda hjärna helt knäckt och hundarna inte långt ifrån. Men nöjda hundar innebär nöjd matte så trots dundrande huvudvärk mådde jag toppen. Men det fick bli dubbel dos alvedon för att orka med resten av dagen.
Så efter alvedonintag och lite käk satte jag mig bakom ratten med pappa i passagerarsätet och så bar det av in till Gävle. Väl i Gävle bytte vi plats eftersom det är lite tidigt att dra ut på motorvägen med mig bakom gaspedalen. Vi styrde kosan mot Hagsta där vi tankade innan vi åkte tillbaka till Gävle för en snabbvisit på Rusta och ÖB. Jag köpte badbomber, schampoo och balsam, leversnittar och tuggben. Sen körde jag hem igen. Jag börjar verkligen få kläm på detta nu, komsi komsi körkort.
 
Hemma igen blev det rastning och middag för hundarna, lite soffhäng för mig, snabb Skypedejt med Jake och nu ligger jag helt slutkörd i sängen med en snarkande aussie på fötterna. Som sagt, bra dag!
Imorgon hoppas jag på total och absolut återhämtning så jag orkar med allt som står på schemat. Storstädning av både hundar och hem, jag har tokmycket tvätt eftersom jag inte ens packat upp resväskan sen jag kom hem i söndags och förhoppningsvis blir det picknick med hundar och föräldrar imorgon om vädret tillåter.
Nu ska jag slå på en film och sova som en bebis. Godnatt!
 
 

Kommentera här: