Slutspurten

Nästa vecka är det dags för terminens andra och sista träff på skolan. Vi ska presentera våra temauppgifter så jag planerar min presentation för fullt. Jag skrev om veganism och djurrättsaktivism så jag har precis beställt lite material från Djurens Rätt att dela ut under presentationen. Jag är skapligt nervös, jag hatar verkligen att vara center of attention men det är bara att försöka hålla nerverna i styr. Jag ska göra i ordning lite stödlappar, det känns som en rätt trygg grej att ha ifall man tappar tråden. Det är mycket plugg nu så här innan jullovet så det ska bli skönt med ett par veckors paus innan vårterminen drar igång. 
 
Den här terminen har verkligen gått fort. Snart är studieåret över och jag vet liksom inte vad jag vill göra när det är färdigt. Tanken var att att söka in till universitetet, men nu känner jag att det kanske inte är det jag vill göra trots allt. I alla fall inte just nu. Det finns lite lösa idéer på vad framtiden kan ha att erbjuda men det är ännu så pass osäkert så jag vill inte planera något utifrån det, åtminstone inte än. Jag vet ju vad jag vill egentligen, men arbetsmarknaden ser ju tyvärr ut som den gör vilket gör det svårt för sådana idéer och planer att gå i lås. Just nu är det nog bara att vänta och se vad om händer längre fram, mer än så kan jag inte riktigt göra. 
 
Bortsett från lite studie- och framtidsstress så flyter vardagen på. Jag längtar som en liten unge till jul och idag är det bara 13 dagar kvar tills jag flyger till England. 13 dagar liksom, vart tar dagarna vägen? Fast samtidigt så kan 13 dagar kännas väldigt långa också när man saknar sin favoritperson galet mycket. Lyckligtvis har jag som sagt en del att göra innan jul så jag behöver inte direkt sitta sysslolös.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: