Födelsedag och familjefeber

Jag hade fullt upp hela gårdagen med läkarbesök på förmiddagen där jag fick träffa en ny läkare, återigen berätta om mina besvär och sen fick jag lämna fem (FEM!) provrör blod och så fick jag kissa i en mugg. Jag är väldigt känslig för sprutor och kände mig lite vimmelkantig när mamma hämtade upp mig när jag var klar på vårdcentralen. Men det kunde inte hjälpas då jag satte igång med att städa och därefter baka och fixa en tårta då det inväntades gäster på eftermiddagen. Varför då, kan man ju undra. Jo, för att jag fyllde år. 21 år gammal är jag nu. Inget märkvärdigt direkt men presenter och tårta slår aldrig fel. 
Jag fick en VS body mist, 1000 kr på presentkort (som jag spenderade redan i januari, hähä) och en fin blombukett av mamma och Mats, en stor fin vegetarisk kokbok och en bukett rosor av Vicky och Emil. Jake skickade mina presenter förra veckan och det lyckades tajma helt perfekt då det låg i postlådan igår förmiddag. Av min spelnörd till pojkvän fick jag Assassins Creed Black flag och Red Dead Redemption special edition och ett fint kort. Jakes mamma och bror hade också skickat ett gulligt kort och jag är så nöjd med allt! Jag har ju fått Jakes Xbox 360 då han köpte ett Xbox One så nu har jag något roligt att spela! Har redan testat lite och Red Dead Redemption verkar så roligt. Vilda västern med pikadoller och vilda hästar är ju liksom min grej så det kan inte bli annat än bra.
 
Så gårdagen var väldigt trevlig men idag har hela familjen åkt på feber. Både mamma och Mats är sängliggande med hög feber och min temp stiger för varje gång jag kollar och jag känner mig inte alls speciellt kry. Så jag har ordnat så att en av mina kollegor tar mitt jobbpass imorgon så att jag får en chans att vila upp mig. När Mats ringde sjukvårdsupplysningen igår så sa dem att jättemånga är hemma med feber, bland annat 8 personer ur deras personal så det verkar vara något som går nu.
 
Nu ska jag tröstäta lite tårta och krypa ner i sängen och mysa med mina pälsklingar.

Kommentera här: