Städning och flaskapportering

Wow, snön vräker verkligen ner! Det har ju kommit hur mycket som helst. Gissa om hundarna hade det kalaskul i eftermiddags med sina dagiskompisar när de lekte i rastgården i djupsnö?
När vi kom hem från dagis så satte jag igång med storstädning och nu, typ 6 timmar senare är jag äntligen färdig. Jag rensade ur mina skrivbordslådor, slängde hur mycket gamla papper som helst, sorterade hundarnas alla papper och sorterade bland hundtidningar och hundböcker. Nu är det i alla fall ordning och reda så att jag har koll på vart allting är när det behövs. 
Vi har även kört flaskapportering idag då jag höll på att packa ner massa tomma flaskor för pant så då passade jag på att träna lite i samma veva med endast röstberöm då det var allt jag hade till godo. Det var lite roligt faktiskt då Smilla har väldigt dåligt föremålsintresse som jag verkligen fått träna upp genom åren men nu gick det hur bra som helst att upprepade gånger hämta ett föremål (petflaska) utan att ens få möda för besväret, godis då alltså. Hon är ju bra fantastisk, aussietanten. Arach uppskattade också det lilla träningspasset men till slut ville han bara lägga sig och tugga på flaskan, får man varken lek eller godis för jobbet så lär man ordna något självbelönanade. Det gäller att inte vara dum liksom. Och när vi ändå har det på tråden så jäklar vilka fina grepp dem har fått! Väldigt stabila och fina, mycket nöjd!
Hundarna fick även klorna klippta och tassarna trimmade. Arach fick en genomborstning också så nu är både hundar och hus rena och fina.
 
Jag hade också tänkt skriva ner träningsplanering i min nya kalender men nu hittar jag inte kalendern och är alldeles för trött för att leta, så imorgon ska jag ta itu med det. Det är dags att få lite ordning på den fronten, nog för att jag alltid varit ostrukturerad men nu är det faktiskt skamligt hur dåligt jag planerar vår träning och det märks även på resultaten (som för den delen är väldigt dåliga, haha). Så hädanefter ska det bli skärpning. Jag får nog boka in några tävlingar som en spark i baken minsann, för så här kan vi absolut inte ha det. 
Nu är det dags för kvällspromenad och sen Skypedejt innan jag får lägga mig och glo på AHS innan jag somnar.

Kommentera här: