Bara massa babbel

Idag jobbade jag veckans sista pass så nu är jag ledig fram till onsdag nästa vecka. Jag är väldigt nöjd med det rullande schemat vi har, det gör att jag får en del lediga dagar på raken trots att jag är den med flest timmar av oss i teamet. På måndag är det personalmöte med kollegorna och vår kundansvarige och på tisdag ska jag äntligen få komma på röntgen - båda höfterna, ländryggen och sakroiliakalederna ska röntgas. Jag hoppas innerligt på att mina besvär beror på något som är lätt att åtgärda med rätt behandling för nu börjar psyket snart ta stryk av att ständigt gå runt och ha ont. Jag är väldigt glad över hur pass allvarligt läkarna har tagit detta och att det ändå gått så pass fort som det gjort med besök hos sjukgymnast och nu röntgentid. Sist jag var till vårdcentralen hade jag bokat tid för pricktest men blev skickad på lungröntgen. Helt jävla orrelevant och när mina lungor såg bra ut blev det inget mer med det och något pricktest fick jag inte göra heller.
 
Hur som helst. Häromdagen var jag iväg och köpte galler till bilen, så valet föll på galler och grind. Nu är det bara grinden som fattas. Jag var även in på Grizzly Zoo för att köpa en pläd till bilen som de hade kampanjpris på men den var slutsåld men de skulle beställa in nya så jag ska dit i veckan och köpa den då istället. Men jag köpte i alla fall storpack tuggben, en klicker, en munkorg och tre bollar när jag ändå var där.
 
Annars har det inte hänt så mycket. Vi har varit vid crossbanan och fystränat i backarna där, tränat en del DP och varit ute i det härliga vårvädret som varit. Nu verkar det tyvärr bli grått och kallt lagom till mina lediga dagar men vi håller tummar och tassar på att det blir fint väder så att man kan få vistas i lite solljus.
 
Idag fick min bil åka på en liten koll på Peugeot i Gävle eftersom jag varit så nojig att det ska vara något fel på den. Men det var inga som helst fel på bilen så nu kan jag slappna av och sluta inbilla mig att den ska rasa ihop. Nu är det bara körkortet som fattas liksom, det hade ju varit trevligt att få köra sin egen bil. Jag ska sätta igång med den delen så snart som möjligt, ska skriva in mig på körskolan nu i veckan eller nästa. Jag hade ju velat gå en intensivkurs men det blir svårt med tanke på mitt schema då jag kommer gå miste om massa genomgångar som hålls på körskolan så det känns lite onödigt att betala för sånt jag kommer missa så jag köper nog delarna separat istället för att få ut så mycket som möjigt av det hela.

Kommentera här: