Bonfire night

Bonfire night har firats i några dagar nu runt om i England så igår åkte vi till Buxton Rugby Club för att kika på brasan och fyrverkerierna. Jag har inte sett fyrverkerier på flera år eftersom jag har berörda hundar så jag tänkte att det skulle bli trevligt att få se det nu när det var så länge sen sist. Jag var dock inte speciellt imponerad. Visst är det fint med alla färger och så men ljudet är ju hemskt! Mitt huvud pulserade som fan när det var klart och jag kan ju i alla fall konstatera att jag inte går miste om något speciellt.
Bonfire night är väl i stil med Sveriges sista april-firande fast när vi firar för att välkomna våren så firar britterna något helt annan. Alla har väl sett V for Vendetta hoppas jag...?

Hur som helst! Vädret här är så otroligt engelskt. När vi först kom hit var det dimmigt och jävligt, nu bara regnar det. Hela tiden. Så vi chillar mest inomhus med en kopp te. Jag tar mig gärna an andras seder och bruk när det gäller tea and biscuits, så jag accepterar regnet utan att tjura allt för mycket. Te och kaka är ju gott liksom.
Anyways, imorgon ska vi till Meadowhall och shoppa och på måndag ska vi till Cosmos och käka. Me like.


Kommentera här: