Allt i ett kör

Nu har det varit fullt upp den senaste tiden. Förra veckan åkte jag upp till Hudiksvall för introduktionsvecka på Forsa Folkhögskola där jag bodde på deras internat mellan måndag-torsdag. Det var en intensiv vecka med mängder av information, genomgångar och introduktion till plattformen som används för att kommunicera med lärare och andra kursdeltagare, lämna in uppgifter och ta emot information om inlämningsdatum och så vidare. Det snurrade på rätt ordentligt i skallen och när jag kom hem på torsdagseftermiddagen var jag helt slut. Hundarna åkte med mina föräldrar till stugan på orsdagen så jag satte inte en fot utanför dörren förrän på fredagseftermiddagen då jag först hade körlektion och sen hämtade Vicky upp mig i Gävle innan det bar iväg mot stugan där vi spenderade helgen. Vi spred min gammelfasters aska i sjön tillsammans med några släktingar, vi fikade tillsammans och när det bara var mina föräldrar, syrran och jag så badade vi i vår vedeldade badtunna, promenerade lite och hade det så där mysigt man alltid har i vår stuga. Det är så otroligt trivsamt där sen vi rustade upp alltihop, jag älskar verkligen det stället!
 
På söndagen åkte vi hemåt igen, men jag packade mer eller mindre bara om hemma innan jag, syrran och hundarna åkte hem till henne igen där jag stannade tills igår. Ingen ras ingen ro där heller då jag packade hennes grejer medan hon jobbade då hon flyttar in hos oss ett tag av personliga skäl. Så igår kom förläldrarna med släpvagn och vi kånkade grejer tills benen kändes som sönderkokt potatis. Men till slut var vi hemma och aldrig har det väl varit så skönt att få komma hem, till sin egen underbara säng. 
 
Så imorse tog jag lite sovmorgon till kl 9. Sen blev det en skogspromenad i spöregnet och jag kan ju konstatera att min vattentäta jacka inte är så vattentät trots allt. Men det var ändå en skön promenad och hundarna behövde få sträcka ut litegrann efter allt flyttstök där det inte blivit någon motion alls. 
Jag har så jäkla ont i ryggen men massor att göra. Tvätta, borsta hundar och klippa klor, städa och plugga. Vet liksom inte vart jag ska börja men det är väl bara att sätta fart.

Kommentera här: