Ut i trollskogen!

Den här lördagen spenderades till största del i skogen. Inte av den vanliga anledningen, utan idag har vi pluggat Naturkunskap! 8 vildväxande blommor från olika biotoper skulle plockas för att sen analyseras via digiflora. Så medan vi gick en mil i vår härliga skog letade jag efter blommor i olika miljöer och efter 2,5 h hade jag hittat tillräckligt för uppgiften. Att kunna kombinera hundarnas utevistelse och studier på det här sättet är ju hur perfekt som helst och eftersom jag fick lov att utforska skogen mer än vad jag gjort under alla år som hundägare så hittade vi till och med en trollskog! Jag älskar trollskogar, att någon tagit sig tid att måla och placera ut alla skogstomtar och troll är ju helt underbart. Jag fattar inte hur jag kunnat missa den mysiga delen, jag som nästan bor i just den skogen vi var i idag.
 
När vi kom hem var hundarna väldigt nöjda och jag likaså. Jag åt middag och pratade lite med mamma innan jag gick över till grannen och rastade deras hundar då de behövde lite hjälp med det idag. Sen var det filmdags med föräldrarna. Vi har införskaffat en ny tv som är helt fantastisk, en Philips Ambilight Android 55" smart-tv. Jag är helt kär i den, bilden är helt fantastisk och jag skulle kunna sitta och titta hela dagarna. Jag älskar ju att titta på Nat Geo Wild och den här tvn gör verkligen kanalen rättvisa med sin höga upplösning och färgerna är out of this world. Så nöjd! Så familjen har tittat på film två dagar i rad och det hör inte till vanligheten eftersom övervåningen är min och de har en tv i sitt sovrum så det är sällan vi umgås på det sättet. Men med det här nytillskottet lär allihopa sitta bänkade i soffan och fåtöljerna.
 
Jag har också gjort några distanstester för körkortsteorin och jag får godkänt med fin marginal på alla hittills så jag är redo för teoriprovet nu. Enligt körskoleläraren är jag snart redo för uppkörning också så nu jävlar är det dags att få klart det här. Bilen är inbokad på verkstad för service och förbesiktning innan den riktiga besiktningen och snart ska det bokas tid för att byta framruta också då den verkligen sett bättre dagar. Lastgaller ska beställas och grindar likaså. Så snart är vi förhoppningsvis redo för att ge oss ut på vägarna.
 
 

Kommentera här: