Fotosession på jobbet

Igår kom min nya kameraväska. Tyvärr är den verkligen på gränsen till för liten, så jag mejlade kundtjänst och det var med ett väldigt trevligt bemötande jag blev lovad en annan väska utan extra kostnad. Jag hoppas att den dyker upp snart då denna väska fungerar men i och med att den är väldigt trång så tar det lite onödig tid att både få i och ur kameran.
 
Jag tog i alla fall med kameran till jobbet idag för att ta lite bilder till vår Facebooksida. Dels på själva dagiset men också på alla dagishundar. Det var inte det lättaste att fota 11 sjövilda hundar som inte hade någon som helst lust att sitta still men till slut fick vi någorlunda porträttbilder på de hundar som var på plats idag. Så efter jobbet gjorde jag i ordning några album på sidan och publicerade dagens skörd av bilder.
 
Hittills är jag jättenöjd med kameran. Den är enkel utan att vara simpel, det finns en hel del grejer att experimentera med samtidigt som man slipper ställa in allting till punkt och pricka. Jag har haft två systemkameror som var roliga att hålla på med men jag har länge känt att jag vill ha något enklare och framförallt smidigare att ha med sig. Visst är det inte samma prestanda som hos en systemkamera men jag nöjer mig med det jag kan få ut av en lite mer avancerad kompaktkamera. Jag har ju inte haft den så länge än men som sagt, hittills är jag nöjd och jag ser fram emot att testa den på lite olika motiv, även om det absolut är hundar jag vill och kommer fota mest.
 
 
 

Kommentera här: