Äntligen en fin vinterdag

Temperaturen har varit rätt mild de senaste dagarna men det har snöat och varit väldigt blåsigt istället. Idag är det kallare men solen skiner och vinden är lugn. En perfekt vinterdag, med andra ord.
 
Nu ska jag göra klart en reflektionsuppgift som ska redovisas på närträffen måndag-onsdag nästa vecka, terminen drog igång i måndags så vi fick lite uppgifter att göra fram till närträffen där vi ska gå igenom terminens upplägg och temaarbete. Så jag ska göra klart denna innan jag och hundarna åker in till Gävle. Jag beställde hundmat i måndags men den har inte skickats än så jag avbröt beställningen och får köpa maten inne i stan istället. När vi ändå är i Gävle tänkte jag ta en promenad längst T-udden för lite ombyte och eventuellt träna lite i den stora rastgården där, beroende på underlaget. Uppletande lär fungera oavsett snömängd så jag plockar med lite prylar så märks det vad vi gör när vi kommer dit.
 
I eftermiddag ska hundarna borstas och få klorna klippta och jag måste städa. Man undrar ju när Smilla ska sluta fälla och få en ordentlig vinterpäls, hon är riktigt urfälld men fäller fortfarande. Arach ser ut som en riktig björn nu men han blir sällan så där extremt urfälld som Smilla blir. Men hans vinterpäls har i alla fall börjat ta form.
 
Nu ska jag sätta fart så att vi kommer iväg någon gång. Den här fina dagen vill man inte gå miste om.

Kommentera här: