Packa inför närträff

I fredags var vi på middag hos min systers pojkvän, det var dags för svärföräldrar att mötas för första gången så vi var 8 personer och två hundar i en tvåa. Det var en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap, hundarna skötte sig alldeles utmärkt och Arach fjäskade in sig hos varenda en, som vanligt. 
 
Igår var vi trötta allihopa så vi gjorde inte många knop, jag kollade på Game of Thrones hela dagen med avbrott för promenader och bus i snön. Hundarna låg och tuggade märgben och verkade rätt nöjda över att inte göra något särskilt, det är ju rätt uttröttande att spendera en hel kväll på ett nytt ställe med massa nytt folk även fast det tog det med ro och kunde sova mellan varven.
 
Idag blir det lite mer gjort i alla fall. Om någon timme ska vi ta en riktig långpromenad i det fina vädret, sen ska jag packa eftersom jag åker till Forsa imorgon och är där tills onsdag då det är närträff på skolan. Under närträffen i December körde jag varje dag men den här gången stannar jag kvar på deras internat. Så som sagt, jag ska packa och göra klart för avfärd imorgon. Vi börjar inte förrän 12.30 vilket känns skönt då jag kan åka i god tid med tanke på att det är rätt halt ute på vägarna och då hinner jag hämta ut nyckel till rummet osv innan vi börjar. 
Det har verkligen gått fort, första terminen är över och andra terminen har dragit igång. Jag är verkligen glad att jag bestämde mig för att söka in och framförallt att jag pluggar på distans. Jag mådde så otroligt dåligt pga jobbet, det var långa pass och jag trivdes inte alls tillräckligt bra för att jobba så mycket som jag gjorde där av olika anledningar. Att plugga på distans har gjort att jag fått mer tid till att göra vad det än är jag gjort, jag mår så mycket bättre och även fast jag inte vet vad som händer när den här terminen är slut så känns det helt okej ändå. Det är ju så himla bra att man kan fixa betyg man behöver för att kunna läsa vidare om man inte lyckats få dessa under gymnasiet. Jag är jättenöjd över mitt beslut att börja plugga igen, trots att jag efter studenten sa att jag aldrig skulle sätta mig i skolbänken igen. Tänk vad saker och ting förändras.
 
 

Kommentera här: