Fit for fight

Smilla är fit for fight igen vilket är otroligt skönt. Hon fick vila hela helgen, på söndagen tog vi 4 korta promenader på 10-15 min och jag tror faktiskt att det hjälpte. Jag som lever med värk, ofta konstant under några veckors tid, vet själv att det enda som egentligen hjälper är att röra på sig och att det är förödande att bara vara stilla under längre stunder. Nu var det troligtvis en rejäl sträckning som Smilla råkade ut för med ordentlig värk till följd och jag upplevde att hennes gång blev renare efter en promenad på 10 minuter. På måndagen fick hon ändå vila på dagis, ingen lek i rastgården men redan då gick hon rent så på tisdagen fick hon springa och det var välbehövligt. Att ha henne på strikt vila går knappt, hon behöver verkligen få röra på sig ordentligt, annars får hon myror i brallan och blir rätt dryg. Men nu är hon hel och ren igen så hädanefter gäller det att hålla extra koll nör hon får sina ryck och bara ska tokrusa.
 
Jag har även precis beställt hem kosttillskott åt hundarna. Smilla fyller trots allt snart 10 år och även om hon är otroligt pigg och fräsch så börjar jag hellre ge det i förebyggande syfte än att komma med det när stelhet och ålderskrämpor redan dykt upp. Så jag har utforskat djungeln av kosttillskott för leder och stelhet länge och väl och bestämt mig för att testa MSM. Jag är sugen på att testa år mig själv också, pga ovan nämnda värk och ledproblem. Även Arach ska få det i förebyggande syfte, trots att den hunden inte verkar ha några som helst planer på att åldras. Han är fortfarande unghund i sinnet trots sina 8 år i livet. Men som sagt, hellre förebyggande än att börja när det redan är "för sent".
 
Ja, vi är fortfarande på Lillängens men i tisdagskväll åkte vi till Sandviken och sov över där då jag och Vicky var på informationsmöte på AF i Sandviken på onsdag förmiddag. Lite klokare, lite tröttare och väldigt peppade kom vi därifrån. Vi har ju lite planer som vi håller på att sätta i verket, det här var första steget.
Imorgon är det äntligen dags för Hunger Games: Mockingjay, som jag har väntat! Så bio och en vända på stan står på schemat imorgon tillsammans med Vicky och Emil. Innan det ska jag och hundarna ta en promenad i skogen och köra uppletande, sen ska jag försöka hinna med kloklippning och borstning men annars tar jag det på lördag.

Kommentera här: