Arbetsintervju och lite träning

Idag har det varit en spännande dag! I söndags sökte jag en del jobb efter att ha lagt ner mycket tid på mitt personliga brev då jag kände att det förra inte riktigt höll måttet. Och igår ringde en av arbetsgivarna upp mig och frågade om jag kunde komma på en intervju idag. Så idag har jag varit på arbetsintervju i Tierp och det kändes faktiskt riktigt bra. Redan imorgon får jag veta om jag går vidare till nästa steg, så jag är riktigt spänd nu och hoppas självklart på positiva nyheter imorgon!
 
Nu har vi precis avslutat lite träning. Med Smilla tränade jag "backa", dvs att hon ska backa ifrån mig när sår nos mot näsa. I fotposition och mellan benen backar hon riktigt fint, men där får hon mycket stöd och vägledning av mig eftersom vi backar tillsammans. Här kör vi med shejping och det krävs ju lite mer av henne eftersom hon lär klura ut det själv. Vi har tränat detta förr men av någon anledning slutade vi innan vi kommit någonstans. Efter tre pass på drygt 6-10 minuter/pass är hon mer självständig men pga hur extremt matglad hon är så söker hon sig gärna mot godishanden vilket gör att hon inte gärna backar mer än 2-3 steg. Målet är ett rakt, snyggt backande på minst 1,5 m från mina fötter. Slutmålet är att hon ska backa runt mig i en cirkel och att locka runt henne fungerar inte eftersom hon blir helt låst på min hand så vi testar om det fungerar att befästa rakt backande bortåt helt först och sen träna in backande i vinkel.
 
Arach fick tre pass med fjärrdirigering med låsta bakben. Än så länge har vi bara sitt-ligg-sitt då det är svårt nog att manövrera utan att röra sig framåt. Hans fristående är katatrofalt så jag kommer få träna det separat då hunden verkligen har myror i brallorna. Vi har försökt oss på detta förut utan framgång men idag kändes det mycket bättre, han gjorde fina skiften mellan sitt-ligg-sitt och bakbenen höll sig mestadels på sin plats. Han är ju så otroligt spattig och vill helst utföra moment på mina fötter, men det är inget som inte går att lösa. Det kändes och såg bra ut i alla fall. Det är ju huvudsaken!
 
Kl 18 är det promenad med några från SHG som vi ska iväg på och när vi kommer tillbaka ska jag försöka hitta kalendern som fortfarande är på vift så att jag kan skriva ner träningsplanering.
 

 
 

Kommentera här: