Ändrade planer

Att åka in till Gävle och träna igår var bara att glömma för våran del. 32 grader varmt i skuggan, inte ett moln på himlen och inte ens en svag sommarbris. Helt jävla tokvarmt helt enkelt. Istället låg jag och Smilla framför tvn medan Arach låg bakom sin älskade buske i trädgården hela dagen med avbrott för korta rastningar. På eftermiddagen tog vi en sväng ner till rökeriet då jag trodde att det skulle vara folktomt vid den badplatsen men självfallet nyttjades den av badglada familjer. Så vi fick hänga vid sidan där hundarna kunde bada. Vi blev dock inte långvariga då Arach trasslade in sig i taggtråd som nån jävla idiot slängt i vattnet. Det var en upprörd hund och panikslagen matte som försökte få loss taggtråden utan att förvärra något. Tur i oturen var att det endast surrat fast ordentligt i pälsen, så vi klarade oss från skador. När jag fått bort tråden blev han väldigt nöjd och sprang iväg och härjade. Jag tänkte att det var en bra idé att ta skogsstigen tillbaka som går längst älven, vilket jag ångrade rätt fort. Det var snårigt som fan, helt vildvuxet och myggsvärmen var helt fruktansvärt. När vi kom ut från skogsdungen var jag alldeles blodig och full med bett. Men hundarna var relativt nöjd och väldigt varma så vi började gå hemåt. Det var fortfarande alldeles för varmt så ikväll ska vi inte gå förrän framåt kl 21 då det inte var riktigt svalt förrän den tiden igår kväll. Så idag ska vi bara slappa, träna lite inomhus och sen blir det en rejäl promenad ikväll.
 
När vi kom hem från det lilla äventyret var jag tvungen att premiärdoppa. 22 grader i poolen, helt okej och det var så skönt att få kyla ner sig. Jag brände ju både armar, axlar, bröst och ben igår så det var skönt att kyla ner eksem, myggbett och brända partier. Idag kliar och svider det som sjutton och jag får inte strunta i att smörja in mig. Soleksem suger men går ju att förhindra, så nu får man ju skylla sig själv och börja smörja in sig.
Men som grädden på moset är jag så fruktansvärt allergisk. Jag har klarat mig hela våren från känningar av pollen, men igår slog det till som en blixt från klar himmel. Jag har en fruktansvärd klåda i ögon, hals och näsa, ögonen rinner och jag nyser som en tok. Välkommen sommar.
 
 

Kommentarer:

1 linah:

du har så fina bilder i din blogg:D!

Kommentera här: