Plugg, träning och pollenallergi

Har antecknat lite inför provet, det var mer än jag trodde, haha. Ett helt häfte som det ska antecknas i, tycker jag gjort en del men har fem sidor kvar. Men det ska jag hinna klart med ikväll, sen bara gå igenom det några gånger så är jag förhoppningsvis redo för provet sen. Beteendestudierna är lite klurigare, fick ett etogram-häfte med tre sidor och det räcker bara för händerna, och jag vet inte om jag skulle göra att etogram med hundarnas beteende också, eller om jag bara ska skriva in det i rapporten. Får höra om någon annan har koll.
 
Nyss var jag ute och tränade banditerna. Tänkte bara köra upplet, men Smilla fick även leta godis ur barken på ett träd och sen tänkte jag köra lydnad men hon var verkligen inte med på noterna. Arach däremot gjorde så bra ifrån sig, och jag har äntligen hittat ett sätt att få bukt med fria följet där han flyter ut så in i helvete, så idag gick han så snyggt. Funderar på att starta med honom på Realmästerskapet i år, Smilla spyr nästan galla på mig när jag säger lydnad, haha. Måste bara träna mer med ordentlig störning, eftersom tävlingen antagligen kommer hålla till mitt på torget i Gävle. Men jag har fortfarande tid att fundera på det.
 
Och nu har ju våren verkligen kommit, äntligen. Allt har dock nackdelar, och med våren kommer pollen. Jag är sjuk mer eller mindre hela våren pga det och ändå gillar jag våren jättemycket. Men det är otroligt påfrestande med rinniga/kliande ögon, täppt/snorig näsa och så blir jag så otroligt matt och dåsig, huvudet är tungt hela tiden och igår höll jag på tuppa av på riktigt, mådde verkligen apa hela kvällen, idag känns det lite bättre men jag ska gå till apoteket och kolla vad dem har för tabletter som verkligen hjälper.

Kommentera här: