Koppelmakare för en dag!

Camilla som har Lillängens hunddagis är även sadelmakare och hon har sitt sadelmakeri i samma byggnad som dagiset. Idag frågade hon om jag ville göra ett koppel och visst ville jag det! Det var jätteroligt, jag tycker om att pyssla och greja men jag är så fuktansvärt okreativ så det är inget jag ägnar mig åt, men med hjälp av Camillas experis så tycker jag att jag gjorde ett snyggt koppel, med tanke på att det var första gången. Jag har ett till som ska göras klart på måndag, jag hann inte med att sy fast haken men det var så himla roligt så jag hade kunnat göra koppel varje dag!
 
Nästa vecka börjar blockpraktiken, så jag kommer vara på Lillängens i två veckor framöver. Egentligen tre, men jag åker till England sista veckan och kommer ta igen de 5 dagar jag missar på tisdagsförmiddagar framöver. Så hundarna kommer bli dagishundar i två veckor då de kommer vara där med mig under dagarna. Jag ser fram emot praktikveckorna, jag trivs otroligt bra och att få en rejäl break från skolan är aldrig fel. Direkt efter dessa praktikveckor så är det sportlov, väldigt skönt. Jag är åker som sagt till England veckan innan och kommer hem på fredagen veckan efter. Så nu är det bara massa trevligheter framöver, tjoho!
 
 
Efter att ha skurit ur kopplet och skärt ner de vassa kanterna så målade jag kanterna med färg och sen drog jag med en handduck längs den målade sidan för att få glans och för att eventuella fransar skulle lägga sig.
 
När hela kopplet var målat och avdraget med handduk så var det dags att fläta handtaget. Camilla ordnade hålen och visade mig hur man flätade - det var klurigt men det gick!
 
Därefter visade Camilla mig hur man syr, det var lite att hålla reda på men som sagt, för att vara första gången så blev det inte så pjåkigt. Här är slutresultatet!
 

Kommentarer:

1 Mandana Veysi:

Wow grymt! Det blev skitsnyggt!

Kommentera här: