Hektisk dag

Jag har varit ledig idag men haft fullt upp hela dagen. I förmiddags satt jag i telefon angående jobbet (jag är samordnare så det är lite saker som måste samordnas, så att säga), sen blev det en lång och rejäl genomborstning för Arach medan jag samtidigt tittade på tv. Han tyckte att det var så mysigt så han slumrade till medan jag höll på reda ut vartenda hårstrå. Det här vädret gör hans päls till rena katastrofen men nu är det lite ordning på det. Jag hoppas att det blir torrare framöver så hunden slipper se ut som ett skogstroll. 
Båda hundarna fick även tassarna trimmade och klorna klippta. När jag ändå var igång så storstädade jag övervåningen (min våning, mer eller mindre. Vi bor i ett tvåvåningshus men den enda som är uppe är jag och det händer att mamma sover i gästrummet som ligger bredvid mitt rum ibland, men på det stora hela så bor jag själv här uppe). När det var rent och fräscht var det dags för promenad och när vi var tillbaka käkade jag och tog en dusch.
 
Hela eftermiddagen spenderades sen i Gävle, på en bilfirma närmare bestämt. Vi åkte för att titta och provköra en bil till mig men jag var faktiskt lite tveksam till just den bilen eftersom jag varit så inställd på en VW Passat. Men när jag sett och provåkt den så var det inget snack om saken. Så jag slog till och köpte en Peugeot 307 kombi -04! Jag är hittills så nöjd och glad, vem hade kunnat tro att det var så roligt att köpa sin första bil. Sen är den jävligt snygg också så ja, jag är som sagt nöjd. Nu behöver den bara pyntas lite innan den blir helt perfekt. Galler+grindar eller bur ska in bland annat, jag har inte bestämt mig för vad jag ska ha ännu dock. Ena sekunden vill jag ha bur och i nästa känns det bäst med galler och grind. Vi får helt enkelt se vad det landar på!
 

Kommentera här: