Genrep

Efter en lugn och trevlig helg är det måndag igen. Under helgen gjorde vi inte mycket alls, tog långa sköna promenader, tränade lite lätt och hade mycket soffhäng. Jag kollade ikapp alla avsnitt jag inte hunnit med på de serier jag följer, fixade lite med hunddagisets hemsida och fixade med lite bilder. Tanken var att ta det lugnt med promenader eftersom mitt ben behöver vila men jag blir så galet uttråkad om jag inte får promenera ordentligt. Jag älskar promenader, självklart allra mest med mina egna hundar. Så i går blev det två långpromenader så just nu, efter en arbetsdag som till största del består av just promenader (några av dessa med rätt stökiga hundar) så gör benet rätt ont, främst i höften. Men det är som det är, det släpper väl tids nog.
 
När jag kom hem från jobbet mötte mamma mig i dörren, glad i hågen. Detta innebär vanligtvis att hon vunnit något spännande och så var fallet även idag. 10 biljetter till Melodifestivalens genrep för deltävling 4 som hålls i Gävle. Så på fredag ska vi på Mellomys! Vi har platser i Gävle kommuns lounge, det bjuds på snacks och innan genrepet börjar är det mingel med tävlingar osv. Det ska bli kul! Jag är ingen extrem Mellofantast men visst tittar jag ibland och livemusik är väldigt häftigt. Så det ska bli trevligt. Jag har bjudit med en vän också som jag inte träffar så ofta, så då får vi umgås lite IRL och inte bara över telefon som vi gör flera gånger i veckan.
 
 
 
 

Kommentera här: