Nu händer det.

Just nu är det så mycket som händer på samma gång. Fantastiskt roligt alltihop vilket kanske inte hör till vanligheterna direkt. Igår sa jag upp mig från mitt vikariat som PA, vilket känns så skönt. Idag skrev jag på anställningsavtal för en deltidstjänst hos C på Lillängens hunddagis. Det ska bli grymt roligt att komma tillbaka, men den här gången som anställd istället för praktikant. Och eftersom det är en deltidstjänst så kommer det fungera utmärkt att kombinera det med heltidsstudier. Jag är jätteglad över det här, tänk om jag hade vetat att jag skulle bli anställd på dagiset när jag först kom dit som praktikant för över 2 år sen. Jag har varit där i omgångar, först via gymnasiet och sen via Arbetsförmedlingen. Jag trivdes otroligt bra från dag ett och har ju fortsatt hänga där sen min sista praktik för över ett år sen. 
Dagiset har flyttat från kommunens lokal till ett helt nybyggt dagis som är privatägt, vilket gör expandering och anställning möjlig. Det nya stället är så fint och har en helt annan förutsättning för promenader och det ligger lite avsides vilket är bättre för hundarna då det innebär mer lugn och ro.
Jag kan pladdra på hur länge som helst, hur som helst så är jag jätteglad över detta och jag börjar på måndag.
 
Det är ju mer härligheter som händer också. Jake kommer på fredag och stannar till den 15e Feb, vilket är lite tråkigt eftersom jag fyller år den 16e och vår årsdag är den 18e. Men vi löste det så att vi firar min födelsedag den 14e, dagen innan han åker hem och så går vi ut och käkar någon dag under den helgen. Firandet blir hemma, mamma ska laga mat och jag ska göra tårtan.
 
Det är ju inte heller långt tills jag åker till England och besöker Crufts i samma veva. Jag är som ett litet barn inför julafton, det är verkligen exhalterande att bara gå och vänta på att det ska bli dags. Så som sagt, det är mycket positiva och väldigt roliga grejer som händer i mitt liv just nu, det känns så skönt att saker och ting faktiskt flyter på ordentligt. 
 
Tänkte bara uppdatera lite hastigt om allt som händer, så nu ska jag fortsätta titta på "Baka med Manuela". Väldigt trevligt bakprogram!

Kommentera här: