Ännu ett avsked och långpromenad med strandbesök

Imorse tog jag och Jake tåget till Arlanda för att säga hej då ännu en gång. Det var onekligen jobbigt att ta tåget hem igen, utan honom, men varje avsked vi gör innebär ett avsked mindre. Vi gör det här så jävla bra och jag blir faktiskt imponerad över hur sjukt grymma vi är. Vi har hållt på i ett år och två månader och än är det inte över, men förhoppningsis dröjer det inte allt för länge innan vi kan radera avståndet mellan oss permanent.
 
När jag kom hem tog jag ut mina trogna vapendragare för en snabbrastning innan vi la oss i sängen och glodde på tv i några timmar. Jag var trött och riktigt seg, men jag kände att vi behövde komma ut och göra något ordentligt så vi promenerade till Berget där vi mötte M och Iz som kom med bussen och därifrån promenerade vi till stranden för att hundarna skulle få leka och bada. Det var välbehövligt för både hundar och matte, det var skönt att hålla sig sysselsatt och tänka på annat. Speciellt mycket bad blev det inte, Arach snodde Izors boll och stod och larvade sig ute i vattnet, Smilla svansade efter mig varvat med att promenera runt i vattnet, rulla sig i fågelskit och gräva i sanden. Izor var upprörd över Arachs fula beteenden och när han väl fick bollen så apporterade han. På slutet lekte de lite alla tre men annars var det mest Arach och Smilla som lekte med varandra. Arach betedde sig riktigt illa pga resursförsvar i och med bollen, så jag ledsnade rejält på honom så vi tog bort bollen för att undvika konflikter. Han är riktigt ful när det gäller resurser gentemot andra hundar och jag tycker att det är okej när det gäller hans egna grejer, leksaker och ben, men inte andras. 
 
Bortsett från det så var det som sagt en välbehövlig utevistelse och det var riktigt häftigt när vi fick besök av två svanar. De var helt orädda trots att hundarna röjde runt på stranden. De simmade närmare och närmare och hundarna blev lite fundersamma över vad det var som kom flytande mot oss.
 
Efter drygt 3½ h var vi hemma igen och då tvättade, diskade och dammsög jag innan jag tog en dusch och lagade mat. Nu har jag precis varit ute med hundarna och snart är det sängläge som gäller.
 
 

Kommentera här: