Lite pilatesträning, Rotskärsrunda och städade jyckar

Efter morgonpromenaden fick hundarna varsitt pass med pilatesbollen i samband med frukosten. Det var ett tag sen sist så det blev lite enkla övningar för att hitta balansen igen och nu när båda är väldigt trygga med bollen så kan vi börja öka svårigheten på övningarna för att få ut mer av den fysiska träningen. Men jag måste köpa en större boll då den känns lite för liten, framförallt inför övningar där dem ska befinna sig på bollen med hela kroppen. Men den vi har duger fint för andra övningar så det kan vänta ett tag.
På eftermiddagen tog vi en långpromenad runt Rotskär då det slutade regna under några timmar. När vi kom hem åt jag och Jake middag innan jag tog itu med pälsar, tassar och klor. Jag skippade att bada dem då jag fick bort nästan all färg, och resten rasar nog av om några dagar men nu ser de fina och välvårdade ut igen, med lite extra vita strån här och där. Hundarna fick varsitt ben att gnaga på efteråt och snart ska dem få kvällsmat innan det är dags för sista promenaden.

Imorgon hoppas vi på att vädret är bättre då jag och Jake ska ut och käka i Sandviken med Vicky, Emil och Anna på kvällen så det skulle vara trevligt att ta en långpromenad och sen träna hundarna utomhus utan att bli genomblöt innan det är dags för oss att åka. Men vi får väl se hur det blir med den saken.

Hem-hemma!

Nu är vi hemma på riktigt! Efter ett försenat flyg så landade vi på svensk mark kl 14 i fredags, Mats hämtade oss på flygplatsen och väntade med hundarna utanför terminalen. Det blev ett kärt återseende med aussiepussar och tervkramar innan vi satte oss i bilen och åkte hem. När vi kom hem blev det att snabbt packa upp oh packa om innan vi återigen satte hos i bilen och åkte mot Dalarna för en helg i stugan. Vi kom dit runt 9 på fredagkvällen så vi grillade korv i öppna spisen innan vi gick och la oss. På lördagen målade jag och Jake lister, dörrar och fönster i vardagsrummet och sovrummet medan mamma tapetserade klart i köket. Nu ska det bara tapetseras i vardagsrummet och sovrummet innan det är klart, men det är redan så himla fint och man kan absolut inte tro att det nästan var fallfärdigt för lite mer än ett år sedan.
På lördagskvällen kom Vicky och Emil så då grillade vi och hade det mysigt innan det var sängdags. Idag sov alla ut ordenligt men jag vaknade först så jag och hundarna tog en promenad i skogen då det äntligen var uppehåll. Det har spöregnat hela helgen så det var skönt att faktiskt kunna vistas ute en längre stund utan att bli genomblöt.
När vi kom tillbaka hade Vicky också vaknat och strax därpå började resten vakna till så vi grillade korv i öppna spisen innan vi packade ihop och städade upp.

Nu är vi hemma igen och det är riktigt skönt. Imorgon ska hundarna få sig en rejäl omgång med bad, borstning, kloklippning och tasstrimning. De är alldeles vita av färg eftersom de är så svårt att hålla sig borta från nymålade ytor.

Update from Britland

Dags att damma av lite kanske. Jag ar fortfarande i England, darav avsaknaden av vara sista bokstaver i alfabetet. Pa fredag flyger jag och Jake till Sverige igen, och jisses vad jag langtar efter hundarna. Jag har haft det superbra har, som vanligt, men det ar otroligt pafrestande att vara utan hundarna. Jag har fatt daglig update och hundarna mar hur bra som helst men jag kan inte vanta pa att fa krama och pussa pa dem igen.

Vi flyger som sagt hem pa fredag formiddag och landar pa svensk mark kl13.00. Sa det blir hem och vanda i princip da vi aker till stugan samma dag. Sa helgen kommer spenderas i stugan och det ska bli jatteroligt att Jake foljer med. Hur lange han stannar vet vi inte an, som det ser ut sa foljer han aven med till Siljansfors dar jag ska bo och jobba i nagra veckor.

Just nu spelar Jake xBox med sin bror och nagra kompisar, jag har precis malat naglarna och passar pa att blogga eftersom det inte blivit nagon uppdatering alls under min vistelse har. Under min tid har sa har vi shoppat, varit ute och klubbat, varit och pratat med Citizens Advice dar vi fick lite papper och nyttig information angaende min flytt ner hit, spelat xBox, atit ihjal oss pa en japansk restuarang dar man bestallde hur mycket mat man ville for en fast summa, kollat pa film och lite andra roligheter. Borta bra men hemma bast, och nu ser jag fram emot att fa komma hem och ha mina palsklingar hos mig igen. Morgondagen kommer att spenderas med att packa och gora klart allt infor hemfard da vi aker till flygplatsen tidigt pa fredag morgon. Sa nasta gang jag bloggar blir nar jag kommer hem fran stugan pa sondag.