God morgon!

Nu har jag vaknat upp efter att ha gått i bloggide, det var väl över en månad sen jag kikade in här. Det känns riktigt trist eftersom bloggen är som en typ av dagbok där jag kan gå tillbaka och läsa vad vi gjorde där och då men nu ska jag försöka skärpa mig!
 
Eftersom det är ett tag sen så tänkte jag bara snabbt gå igenom vad vi gjort den senaste tiden, vilket inte är något särskilt egentligen men vi har inte bara legat hemma på sofflocket heller.
 
  • Vi firade påsk i stugan, där var det fortfarande is på sjön och rätt mycket snö i skogen men vi hade jättemysigt och tog vår första ispromenad någonsin.
  • Vi var på Sandvikens vårmarknad tillsammans med Vicky. Arach briljerade med gott uppförande medan Smilla hade sitt allra värsta food search mode på. Hur brutalt besatt av mat kan en hund vara egentligen?
  • Vi har tränat lydnad och rally. Inte speciellt mycket, men litegrann när andan fallit på.
  • Vi har gått oändligt många skogspromenader. Ibland känns det som att vi inte gör annat än promenerar i skogen. Fast det är ju knappast något negativt, det finns inget ställe som gör mina hundar lyckligare. Att få röja runt i skogen är väldigt svårslaget, om du frågar mina två.
  • Jag köpte hem hårsaxar och klippte mitt eget hår. Vilket jag förmodligen kommer fortsätta göra eftersom resultatet blev helt okej.
  • Vi har hängt i Sandviken hos min syster.
  • Hundarna har tagit årets första dopp. Eller ja, än är det för tidigt för att vistas i vatten några längre stunder men de har fått svalka sig och så när det varit lite för varmt under långpromenaderna. 
Fint va? En liten lista liksom. Hur som helst, det var lite av det vi sysslar med på sista tiden. Idag ska vi åka in till Gävle då Aktiv Hundgrupp Gävle anordnar en aktivitetsdag på Hundplejset, så det blir fika inomhus och aktiviteter ute. Fick reda på detta först igår så jag kände att det kunde vara roligt att hitta på något lite annorlunda eftersom jag jobbar måndag-onsdag och helt galet tidigt på torsdag åker jag till Arlanda då planet går kl 06. Det blir även byte i Frankfurt den här gången men jag har inte träffat Jake på 4 (!) månader så det känns som en petitess. Nu måste vi kliva ur sängen och göra oss klara då det drar igång kl 10 på Hundplejset.
 
Här kommer lite bilder, för syns skull.
 
 

Kommentera här: