Första jobbveckan - check!

Första jobbveckan avklarad! Jag trivs bra och börjar komma in i rutinerna även fast det tar emot en aning att kliva upp klockan 5 på morgonen med vetskapen att morgonpromenaden sker innan plogbilen hunnit få bort snön från vägarna vilket innebär att det blir en promenad i isande kyla och snö upp till skaften på kängorna. Men det finns allt något positivt i det hela också. Klockan 5 på morgonen är det nämligen stendött ute, förutom plogbilens brummande och starka sken från fordonets lysen vilket betyder att båda hundarna kan gå lösa hela morgonrundan och skena av sig ordentligt i djupsnön. Mer aktivering än så blir det liksom inte de tre dagar jag jobbar per vecka. Istället blir det promenader och soffhäng för deras del. Men nu har jag sex lediga dagar innan nästa jobbpass och det ska vi självklart ta tillvara på. Med all denna snö lär skogen vara helt underbar så dit bär det av imorgon bitti.
 
Jag tänkte ju fixa ihop en träningsplanering också som inte blivit av än. Hej världens mest ostrukturerade människa. Imorgon kan jag nog sätta mig ner och verkligen planera, fast jag hade velat ha en separat kalender till just hundträning för att slippa kladda ner min jobbkalender. Ja, som sagt, ostrukturerad till tusen. Men det ska göras, helt klart. Lite ordning och reda lär det faktiskt bli på oss.
 
Ja, det var väl det. Nu ska jag käka glass och ha det bra innan det är dags för kvällspromenad.
 
 
 

Kommentera här: