Nu får våren gärna komma!

Igår hade vi en toppendag. Vädret var underbart med plusgrader och vår i luften så vi tog en härlig morgonpromenad på en timme. 
Sen fick hundarna klorna klippta och Arach blev borstad. Därefter blev det lite lydnadsträning. Vi fortsatte med hakan i backen och den här gången testade jag att använda mig av omvänt lockande för att bättra på stadgan och precis som jag trodde så blev resultatet mycket bra! Nu ska vi bara utöka svårighet och sen få till ordentlig störning.

På eftermiddagen blev det ännu en längre promenad tillsammans med Isabelle och Sirrku och deras hundar. Så 8 hundar sammanlagt, perfekt träning med andra ord. Vi lyckades promenera i solens sista strålar och det var både trevligt och härligt med sällskap i det sköna vädret.

Idag däremot är vädret långt ifrån lika skönt. Det är grått och trist med en isande kyla på det. Så just nu ligger jag och glor på tv med en inpackning i håret medan hundarna ligger och snarkar här bredvid. Jag har tagit fram två köttben som ska tina innan hundarna får roa sig med dem. Det blir en lugn dag för oss idag med en längre promenad senare. Imorgon och på söndag jobbar jag och jag har kraftig värk i rygg och axlar så tänkte ta det lugnt och hoppas att det släpper. Isgatorna som är ute nu hjälper knappast eftersom jag går och spänner mig så ibland får man inse sina begränsningar och ta't lite lugnt. Det är ju tur att man har två riktiga mysgrisar till hundar som gärna ligger och trynar när det är vilodag.


Kommentera här: