2015

Eftersom det är nytt år och allt så lär man ju blogga lite!
 
Julen spenderades i Siljansfors med släkten, Jake kom hit den 19 December och åkte hem den 5 Januari. Julen var jättemysig och vi hade så himla roligt när vi spelade julklappsspel. Det var längesen man skrattade så mycket vill jag lova. Jag fick massor med välbehövliga julklappar, bland annat en badrock, raggsockor, massor med nagellack (♥) och lite annat smått och gott. Hundarna fick tuggisar av mig, Smilla fick en supermysig bädd av mamma och Arach fick ett ställbart läderhalvstryp av Camilla. Hon är ju utbildad sadelmakare och gör en del halsband och koppel, så jag såg att hon hade ett på dagis som jag undrade vart hon köpt. Då sa hon att hon gjort det själv och jag har letat som en tok efter ett sådant till Arach eftersom han backar ur alla halvstryp han har. Så snälla Camilla gjorde ett åt honom, det tackar vi verkligen för!
Vi överlevde även nyårsafton med bravur, jag vill verkligen ge cred till alla Skutskärsbor som var så duktiga och faktiskt höll sig till den sista December med att smälla. Tack för det! Det började under eftermiddagen och Arach var väldigt lugn. Han vågade inte riktigt gå ut och kissa men så länge han var inne så var han väldigt lugn och oberörd, Smilla var väldigt stressad så under tolvslaget tränade vi lite tricks inne i badrummet medan vi lyssnade på musik.
 
Och nu när det är nytt år och allt så ska man ju ge massa löften. Något jag inte tänker göra. Däremot kommer jag hålla tummarna på friska, glada och pigga hundar och även en frisk och pigg matte. Jag är numera under utredning för min värk i kroppen, jag har varit till läkare och sjukgymnast och nu väntar jag på en kallelse till röntgen. Sjukgymnasten misstänkte inflammation i bäckenet och felbildat brosk under knäskålarna vilket låter logiskt, men det förklarar inte värken i överkroppen, handleder och fingrar så om jag förstod det rätt så fanns den även en misstanke om något reumatiskt. Så vi får helt enkelt se vad röntgen visar och gå vidare efter det. Så jag hoppas även på att året ska bjuda på en lösning på mina besvär så att jag slipper gå runt och ha ont. Jag tänker även börja plugga igen till hösten och tills dess får vi se vad som händer.
 
Tyvärr började inte det nya året speciellt bra. Igår var vi i Leksand på begravning då min mammas faster avled efter en lång tids sjukdom strax innan jul. Otroligt tragiskt och sorgligt, då Iris alltid var min stöttepelare när jag var liten och fortfarande drömde om en alldeles egen hund. Tillsammans med hennes dåvarande hundar lärde jag mig mycket och varje gång mamma behövde barnvakt så var jag hemma hos Iris och hennes man Stig. Hon gav mig "Välkommen valp"-böcker och massor med gamla, fina rasböcker som jag satt och läste om och om igen - det är antagligen därför jag har så otroligt stor raskunskap! Som liten, drömmande flicka var hon min stora idol. Hon berättade om hundutställningar och avel och jag var så fascinerad och längtan efter en egen hund bestod trots mammas bestämda ord om att jag inte skulle få en egen hund förrän jag flyttade hemifrån.
Jag är så tacksam över hennes stöd genom åren och även om hennes bortgång inte var oväntad så är det väldigt ledsamt. Hennes två hundar förlorade även sin matte men nu får dem bli stöttepelare åt husse Stig som förlorade sin fru. ♥

Kommentera här: