Härliga vinterdagar ♥

Mitt sista intropass är klart och nu väntar jag bara på mitt schema som ska komma till veckan. Så idag är jag ledig innan jag och hundarna har sista veckan på Lillängens med start imorgon. Det känns tråkigt att behöva lämna men nu är det dags för ett nytt kapitel i livet och samtidigt som det känns trist att inte längre spendera dagarna på dagis så känner jag på mig att jag kommer trivas bra på jobbet. Första Feburuari drar det igång på riktigt, wroom wroom.
 
Men ja, som sagt. Ledig idag så efter en skön sovmorgon (att gå upp kl 05 kommer kräva liiite invänjning) började dagen med en härlig skogspromenad i det fina vädret. Välkommen fram, solen! Det blev lösspring, lite bollkastning (mer uppletande faktiskt, eftersom bollen gärna försvann i djupsnön) och så fick hundarna leta reda på sin frukost bland snödrivorna. Det var full rörelse i skogen då den ockuperades av skoteråkare och familjer som tog tillvara på det fina vintervädret genom att åka skidor. Perfekt störningsträning med andra ord. Inte för att mina hundar var det minsta intresserade, men ändå.
 
Nu ska jag kolla klart på filmen jag somnade ifrån igår innan det är dags för promenad och sen träning. Jag tror minsann att rally står på schemat idag! Vi får anpassa oss efter det utrymme vi har till användning men finslip och stadga kräver inte mycket utrymme, men desto mer koncentration från studsiga jyckar.
 
 

Kommentera här: