Jobb!

Jag känner mig alldeles nedfrusen och stel efter en promenad och lite stadga-träning med hundarna. Det har snöat hela dagen och hundarna var helt galna och for runt som skållade troll i snön medan jag halkade efter. Nu har dem fått tömma energiförrådet iallafall då dem haft några tråkiga dagar. Varför har dem haft det då? Jo, för att jag fått jobb! Så jag har jobbat ett pass och så har jag haft lite introduktion på jobbet. Jag har ännu ett intropass på lördag och sen börjar min anställning den första februari. Jag är så himla glad över detta och det känns helt underbart att äntligen kunna dra in egna pengar istället för att leva fattigt på den lilla summan jag fått via min inskrivning hos Arbetsförmedlingen och programmet Jobbgaranti för ungdomar. Livet har genast blivit enklare och jag kan äntligen sätta igång med körkortet som jag omöjligt haft råd med tidigare. Jag jobbar alltså numera som personlig assistent och hittills känns det riktigt bra och jag kommer nog trivas ordentligt så fort jag kommit in i rutinerna.
 
 

Kommentarer:

1 Carla:

åh va kul! Grattis för den nya jobbet och lycka till!

Svar: Tack! :)
Sabina Pettersson

Kommentera här: