Torsdagsnöjen

Första dagen på evigheter då det faktiskt är skapligt väder!
Efter jobb igår och dåligt med sömn så sov jag till kl 9 imorse. När jag klev upp fick jag en trevlig överraskning i form av att min katt använt Smillas nya bädd som toalett under natten så det var bara att slänga in bädd, dyna och överdrag i tvättmaskinen. Men bortsett från den delen så hade vi en härlig förmiddag. Det blev en långpromenad med bad och bus som avslutades med en skogsvända i det soliga vädret. Det var faktiskt fint under hela förmiddagen, nu börjar det bli lite gråmulet dock. Men vi hann som sagt med vår långpromenad under solens strålar och när vi kom hem igen fick hundarna mat medan jag städade och sorterade deras lådor och krokar i hallen. Jag kan ju konstatera att det jag har, har jag i mängder och sådant som behövs har jag inte alls. Halsband har jag i överflöd, både fasta och halvstryp, läder och tyg. Reflexvästar har jag hur många som helst. Nu är det väl ingenting livsviktigt som fattas men jag är ute efter ett regntäcke till Smilla i rätt storlek. De har varsitt vintertäcke, som sällan används då de sällan behövs. Jag köpte två regntäcken på Rusta för några veckor sen, mest för att vi skulle vara ute hela dagen och jag behövde något fort och 150 kr styck kändes inte som hela världen. Täcket satt perfekt på Arach men var för stort för Smilla då det endast fanns storlek 75. Jag har ju varit ute efter Hurttatäcken åt båda men Arach får behålla sitt Rustatäcke eftersom jag är väldigt nöjd med både passform och det höll faktiskt torrt också. Så nu är det bara Smilla som behöver ett i rätt storlek. Jag är ingen märkesnörd över huvud taget men jag tycker att Hurttas gamla regntäcken är så snygga, det är väl mest därför jag varit ute efter ett sånt. Men Hööks har ju mycket täcken till bättre priser så jag ska nog spana in något där. Regntäcken är ju inget man använder annat än vid behov så även om kvalitén inte är den bästa på marknaden så är jag nöjd sålänge prylarna fyller rätt funktion. Jag är inte supernöjd över deras vintertäcken, så jag kommer troligen använda regntäcken med ett extra fleecetäcke under nu i vinter om det finns behov för det. 
Hur som helst! När utrustning, leksaker och träningsgrejerna var sorterade var det dags för lådan med godsaker. Jag förvarar allt godis i olika burkar. Mjukt träningsgodis i en, leversnittar i en, olika torrfodersorter i en och så vidare. Lättåtkomligt, simpelt och så håller det sig fräscht längre. Plus att hela lådan slipper stinka av diverse torkade djurorgan.
 
När det var klart beställde jag hundmat och lite tuggben innan jag åkte och handlade. Nu är det påfyllt med bajspåsar så det räcker ett tag, plus att jag köpte ingredienser till middagen som blir tacopaj.
Nu har vi precis kommit in från en promenad, trots att det blåser en del så är det väldigt varmt. Sommaren kanske bestämt sig för att komma, trots allt.
 
 

Kommentera här: