Barnens dag

Igår tog jag en välbehövlig sovmorgon till nästan halv 10. Det var längesen jag sov så länge kan jag säga. Kliver ju upp kl 5 på morgonen när jag jobbar och de dagar jag är ledig sover jag sällan längre än till 8 men det har ju sina orsaker just nu. När jag väl klivit upp och gått med hundarna blev det en rejäl genomborstning, kloklippning, tasstrimning och öronrengöring för båda två. Denna procedur gör vi ungefär en gång i veckan men nu när båda börjat fälla ordentligt brukar jag ta med en borste ut och borsta bort det allra värsta dagligen, annars drunkar man i hundhår.
Vi hade en promenad med Isabelle inplanerad på eftermiddagen och hon kom med förslaget att åka till Hemlingby och promenera med hundgruppen så det gjorde vi. Vädret var inte det bästa men det var skönt med lite miljöombyte och hundarna var helt slut när vi kom hem. Det var länge sen vi promenerade med en större grupp hundar och det tröttar verkligen ut mina två, speciellt när man måste vara lite hård angående koppelgåendet då båda lätt börjar dra i kopplet i sådana situationer och för min egen del så finns det inget värre än hundar som drar i koppel. Men det var trevligt och hundarna var som sagt väldigt nöjda när vi kom hem.
 
Idag har vi varit på barnens dag i Sandviken i 4 timmar. Det var jag, mamma, Vicky, min moser och mina två kusinbarn som var där. Hundarna var självklart också på plats och min moster är hundvakt åt en jättehärlig Gordonsetter som också följde med. Där var det liv och rörelse konstant och även detta gjorde hundarna helt slut. De har sovit sen vi kom hem och det känns skönt för min del då jag jobbar imorgon så de får vila. Sen är jag ledig på fredag men jobbar helg. Nästa vecka jobbar jag endast två pass vilket känns jätteskönt. Jake kommer nästa fredag och det ser jag verkligen fram emot!
 
Nu ska jag snart rasta hundarna innan det är läggdags för min del. 
 
 

Kommentera här: