Dagen innan hemfärd

Imorgon är det dags att åka hem igen och som vanligt är det väldigt blandade känslor. Jobbigt att lämna Jake och att inte veta till 100% när vi ses igen, skönt att komma hem till hundarna och få lite rutin på vardagen. Dagen innan vi skiljs åt brukar alltid vara lite seg, idag är inget undantag. Jag känner mig hängig och tömd på energi så vi har inte gjort någonting speciellt idag. Nu har jag pluggat i någon timme och ska försöka göra klart en uppgift som ska vara inne på fredag så jag slipper tänka på det eftersom jag landar runt 22-tiden imorgon. Så jag ska plugga en stund till innan det är dags för middag och resten av kvällen blir väldigt lugn.
 
Någonting jag kom på under dagen som jag tänkte försöka göra är att sy fleecetäcken åt hundarna. Främst med Smilla i åtanke eftersom hennes regntäcke är så tunt utan fodring så vore det perfekt med ett lite tunnare fleecetäcke att ha under regntäcket nu i vinter. Båda har varsitt vintertäcke men det är rätt kraftigt fodrat så för Arach räcker hans regntäcke som är fodrat med väldigt tunn fleece, Smilla har vintertäcke när det blir riktigt kallt men oftast blir det ändå för varmt med de täcke hon har. Så jag tänkte försöka mig på att sy egna så under helgen tänkte jag åka och köpa fleecetyg och sådant som behövs. Jag har inte använt en symaskin sen högstadiet så bara den delen blir ju spännande att ta sig igenom. Jag har letat fram en rätt enkel mall som jag tänkte försöka följa så vi får väl se hur det går helt enkelt. 

Kommentera här: