Time flies

Veckorna går så himla fort! Var tar tiden vägen egentligen? Julen närmar sig med stormsteg, jag bokade flygbiljetter förra veckan eftersom jag firar jul i England i år. Det ska bli spännande då det är helt annorlunda mot den svenska julen. Bland annat så firas det inte förrän den 25e December, så det blir minst sagt lite andra traditioner i år. Men det blir säkert jättemysigt!
 
Jag stannar i en vecka så att jag kommer hem ett par dagar innan nyårsafton. Jag ville verkligen inte vara borta från hundarna under nyår eftersom båda är väldigt berörda så det skulle inte alls kännas bra att lägga det ansvaret på mina föräldrar. Så jag åker den 21 december och kommer hem igen den 28e. Det är mellanlandning i Köpenhamn båda svängarna vilket jag inte är speciellt glad över men det får helt enkelt gå eftersom det är dyrt att flyga över jul och det var det billigaste alternativet.
 
Fram tills dess är det inga lugna puckar heller. Jag ligger i med studierna och veckan innan jag åker är det närträff på skolan under tre dagar innan jullovet börjar. Julstöket har redan börjar här hemma då vi julstädade igår och började pynta med gardiner, ljusstakar och adventsstjärnor. Snart är det första advent så under helgen ska det bakas för fulla muggar. Julklappar ska försöka inhandlas också, fast eftersom jag är borta under jul så ska jagk öpa familjens julklappar i England men jag vill försöka hitta något åt Jake innan jag åker för att slippa stressa med det ett par dagar innan jul. Hundarnas julklappar måste jag också köpa, men jag har ingen aning om vad de ska få. Godsaker och leksaker landar det nog på i slutändan. Hur som helst så längtar jag så mycket. Jag älskar julen!
 
Idag har jag hunnit med att plugga och dammsuga. Hundarna har börjat tappa sommarkostymen så nu krävs det dammsugning varje dag för att inte drunkna i päls. Snart ska vi ut och träna, lydnad med Arach och rally eller freestyle med Smilla, det märker vi när vi sätter igång vad det blir. Är man snart 11 år så får man bestämma sådant själv. Ikväll ska vi åka och hämta mina föräldrar som har varit på kryssning så efter träningen ska jag hinna med lite mer plugg innan vi åker.
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

Vilka härliga bilder! Kul med England!

2 Johanna:

Vilka sötnosar!

Kommentera här: