Mixad träning och tidig morgon

Att katten väcker en kl 5 på morgonen för att han vill gå ut hör inte till ovanligheterna, men att vakna kl 5 och känna sig klarvaken är väl lite mer sällsynt. Nu, nån timme senare känner jag mig visserligen rätt trött igen så jag velar liksom mellan att lägga mig en stund till eller om jag ska gå ut med hundarna (som definitivt röstar på förslag nummer ett!).
 
Träningen igår kändes rätt bra. Det blev verkligen en riktigt mixad träning, jag kom dit rätt tidigt och hade tur då någon redan var där så det var öppet så medan jag väntade på resten så slipade jag och Arach på position i utgång, transportsträcka och halter. Att ha en spegel till sitt förfogande är jättebra, så jag kunde verkligen pilla i detaljer jag inte visste var där eftersom det är svårt att se hela hunden och hur den för sig.
Körde igenom Smilla med samma grundtanke med mest fokus på stadga under halterna eftersom aussierumpan gärna studsar runt på stället.
När resten av gänget och träningsansvariga anlände blev det först skvallerträning och kontaktövningar som de ansvariga planerat in. Efter det körde alla sin egen grej så vi körde lite blandat men la mest fokus på position. La in några vänstersvängar med hjälp av en kloss också, att jag aldrig tänkt på den metoden förr - funkar ju klockrent!
Båda hundarna kördes igenom på samma saker under gårdagen, la in några rallymoment åt Smilla men annars var det positionsarbete till största del. Arach fick ett minipass på en pilatesboll innan vi kände oss nöjda och åkte för att hämta upp Jake i Sandviken.
 
~
 
Jake och Smilla ligger och sover så sött nu så jag tänker helt klart krypa ner under täcket och se om man kan få sova någon timme till. Vi la oss rätt sent igår så det är ju bra att vara utvilad när man ska köra till Dalarna. Så nu ska jag snooza vidare.
 

Kommentera här: