Burr, it's cold in here!

Kylan har verkligen slagit till ordentligt. Det har varit riktigt kallt här i några dagar och det känns kallare än vanligt eftersom det kom så hastigt. Arach har invigt sina skor och vi är nog lika nöjda över dom båda två. Han rör sig obehindrat, kan tokrusa, pulsa i djupsnö, tvärnita, svänga snävt osv och skorna sitter på plats. Han är väldigt känslig om tassarna och behöver något för att förhindra köldkramp, därför köpte jag dessa skor för några månader sen. Nu har även Smilla blivit besvärad av kylan så jag bad mina föräldrar att gå in på Hööks och köpa skor åt henne eftersom de ändå skulle till Valbo och handla. Jag och hundarna har varit nere på Lillängens hela dagen så jag kunde därför inte följa med. De hittade i alla fall skorna och köpte de sista som fanns i rätt storlek så det var ju tur att de åkte idag. Jag hade tänkt åka på måndag men då hade de säkert varit slut. Så nu har även Smilla skor som hon ska få inviga på kvällspromenaden. Hon har inte ens hunnit få sin vinterpäls så hon får även gå med täcke nu eftersom hon är urfälld.
 
Jag är alldeles hypad över dessa skor. De sitter så himla bra och hundarna kan röra sig precis som vanligt utan att  de ramlar av. Det är även reflexer på vilket är toppen under denna mörka årstid. Jag vill varken "härda" mina hundar i kylan eller hoppa över våra långpromenader eller utomhusträningar och dessa skor gör att vi kan köra på precis som vanligt. Jag är så nöjd!
 
Vi var ju som sagt på Lillängens hela dagen. C hade en veterinärtid på förmiddagen så vi gick dit på morgonen och höll ställningarna medan hon var borta, sen bjöd hon på pizza när hon kom tillbaka så vi lunchade och sen blev jag kvar där till kl 17. När jag kom hem fick jag en väldigt tidig födelsedagspresent, en bakform med avtagbar botten. Jag sa till mamma häromdagen att jag ville ha en eftersom den vi har är gammal och för stor för dagens recept så hon köpte en i Valbo och när vi skulle slänga ihop en kladdkaka till morgondagens Glace au four var receptet gjort för en modern form så hon frågade om jag ville ha en tidig present och violá - en ny, jättefin bakform. Jag älskar att baka och gör det minst en gång i veckan så det är roligt att få lite nya baktillbehör. 
 
Nu har luften gått ur mig efter en dag som spenderats mycket ute i kylan. Klockan 21 ska jag åka in till Gävle för att hämta brorsan på tågstationen så fram tills dess ska jag krypa ner under täcket och försöka få tillbaka lite värme medan jag glor på film.
 
 

Kommentera här: