Crufts i år!

I år ska jag besöka Crufts för första gången! Flyg och biljetter är bokade så nu är det vara att vänta. Det ska bli riktigt roligt, jag har haft tanken på att åka dit i några år nu men det har aldrig varit riktigt läge. Den här gången finns det inga hinder så jag bokade flyg förra veckan och Jake bokade biljetterna häromdagen. Jake bor drygt 1½ timme från Birmingham där Crufts arrangeras men vi funderar lite på att boka en hotellnatt ändå. Vi får se lite närmare hur vi gör men oavsett så ser jag verkligen fram emot det. Till och med Jake är pepp inför besöket, han vill spana in Chow Chows och få en bild av dom på nära håll. Han vill ha en Chow så småningom så han är väl inkörd på det här med att ta reda på allt om rasen, träffa olika individer och prata med folk osv. Crazy dog lady har härjat liksom.
Vi kommer gå på lördagen då Pastoral & Working dogs visas. Det motsvarar ungefär rasgrupp 1 och 2 +/- några raser. Jag längtar verkligen, det är rena rama himmelriket för shopping där. Jag måste nog börja skriva en lista redan nu. Jag flyger ner den 7e Mars, vi besöker Crufts den 12e Mars och sen flyger jag hem den 17e.
Men innan dess kommer Jake hit en sväng, om exakt 2 veckor till och med. Den 5e kommer han och flyger hem en 15e. Lite tråkigt att han åker hem innan vår 3 årsdag som är den 18e men hans universitet hade ändrat lovveckan i år så det blev lite annolunda mot tidigare år då han kunnat komma dagen efter min födelsedag den 16e. Men det blir bra ändå!
 
Jag ska plugga en stund nu, jag försökte för en stund sen men någon hade andra planer och klämde in sig under skrivbordet vilket gjorde det omöjligt för stolen att få plats. Men kolla bara så söt han är. ♥
 
Smilla gillade inte sällskapet så hon tog sängen istället, så Arach fick klämma in sig lite till så jag kunde flytta in stolen lite. Alla nöjda och nu kan jag plugga.

Kommentera här: